Japońskie klasyki zlicytowane w Stafford - Motogen.pl

Zacznijmy od tego, co można było kupić 20 października w Stafford. Modele wyróżnione przez Bonhams to Honda NR750 używany do wyścigów endurance, Honda CBX1000 z sześciocylindrowym silnikiem, skuter Honda M85 Juno z silnikiem typu flat-twin, Kawasaki Z900 czy Suzuki RE5 – motocykl z silnikiem Wankla.

Najwyższą cenę osiągnęła Honda NR750 z 1992 roku o oznaczeniu modelowym RC40. Motocykl z silnikiem w układzie V4 z 32 tytanowymi zaworami. Zamiast gaźników silnik był wyposażony we wtrysk elektroniczny PGM-FI. W 1993 roku można było nabyć nowy egzemplarz w cenie 35 tysięcy funtów. W tej cenie można było wtedy również kupić pięć nowiutkich Fireblade. Egzemplarz wystawiony na aukcji ma przejechane 10267 kilometrów i został sprzedany za 57 500 GBP czyli około 283 000 PLN.

Kolejnym motocyklem, który osiągnął wysoką cenę była Honda CBR1000RR Fireblade z 2007 roku. Jeździli na niej Steve Brogan i Ian Hutchinson w klasie Superstock. Steve Brogan dosiadał tego motocykla w British Superstock Championship i zdobył tytuł mistrzowski w 2008 roku. Ian Hutchinson z kolei startował na CBR1000RR Fireblade w specyfikacji Superstock podczas Isle of Man TT w 2007 roku i zajął wtedy trzecie miejsce. Motocykl sprzedano za 14 375 GBP czyli około 70 925 PLN.

Trzecie miejsce przypadło Suzuki RE5 z 1976 roku z przebiegiem dwóch mil, które zostały „nakręcone” podczas przestawiania motocykla. Suzuki RE5 zostało pierwszy raz zaprezentowane w 1973 roku w Tokio. Było drugim w historii motocyklem z silnikiem Wankla, który został wprowadzony do seryjnej produkcji. Klienci nie zaufali jednak silnikowi z obrotowym tłokiem, a produkcja RE5 została zakończona w 1977 roku. Egzemplarz sprzedany na aukcji pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Cena jaką osiągnął to 11 500 GBP czyli około 56 740 PLN.

Sporym zainteresowaniem cieszyła się również Honda CB750 z 1969 roku w policyjnych barwach. Model CB750 przedstawiono w 1968 roku i był to wtedy pierwszy motocykl z rzędowym czterocylindrowym silnikiem produkowany na światową skalę i sprzedawany w cenie na tyle przystępnej, że znalazł wielu nabywców. Do pracy z silnikiem zaprzęgnięto pięciobiegową skrzynię biegów, a motor był odpalany przy pomocy elektrycznego startera. Egzemplarz wystawiony w Stafford ma przejechane 44 908 kilometrów i jest wyposażony w sygnały świetlne i dźwiękowe, gmole, radio i pałkę policyjną. Motocykl osiągnął cenę 11 500 GBP czyli około 56 740 PLN.

Na aukcji sprzedano również między innymi wyścigowy motocykl Yamaha TA125 z 1972 roku za 5 175 GBP (22 533 PLN), Hondę C71 Dream pochodzącą z partii pierwszych 144 motocykli, które Honda wysłała do Europy, która osiągnęła cenę 3 335 GBP (16 454 PLN), Hondę GL1000 Gold Wing z 1980 roku z przebiegiem 328 mil za 7 475 GBP (36 881 PLN) i Hondę CBX1000 z 1982 roku z zerowym przebiegiem za 8 050 GBP (39 718 PLN).

 

Pełną listę sprzedanych motocykli znajdziecie na stronie domu aukcyjnego Bonhams.

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Wojciech Grzesiak