Indian Scout Bobber przejdzie transformację do zawodów - Motogen.pl

Założony przez Henneberta w 2016 roku belgijski warsztat Workhorse Speed Shop zyskał sławę za sprawą wyjątkowych customów, inspirowanych historią motocykli, na bazie których powstawały.

Podczas zeszłorocznej edycji Sultans of Sprint bardzo zaimponował mi projekt ekipy Workhorse Speed Shop – mówi Grant Bester, dyrektor generalny europejskiego oddziału Indian Motorcycle. Po rozmowie z Brycem uznałem, że ma on niesamowity talent do opowiadania historii poprzez swoje projekty. Dlatego zależało mi, żeby razem z nim stworzyć coś naprawdę wyjątkowego na Sultans of Sprint 2019. Nie mogę się doczekać prezentacji gotowego motocykla oraz historii, która za nim stoi.

Projekt dla Indiana to prawdziwa przyjemność – mówi Bryce Hennebert. W marce z tak bogatą historią nietrudno znaleźć inspirację, ale przemiana Scouta Bobbera w pełnokrwistą maszynę do sprintu będzie ciekawym wyzwaniem. Myślę, że niektórzy mogą być zaskoczeni rezultatem.

Nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale projekt już ruszył. Bobber został rozłożony na części. Zwęziliśmy o 200 mm zbiornik paliwa, który i tak nie będzie teraz pełnił swojej funkcji, ale o tym powiemy później. Eksperymentujemy z różnym rodzajem kół, zaprojektowaliśmy również aluminiową ramę, która będzie podtrzymywała kierowcę podczas szybkich startów.

Bobber odwiedzi niedługo także zakłady Akrapovič, gdzie trafi do tych samych specjalistów, którzy projektowali układy wydechowe dla mistrzowskich zespołów z niemal każdej dziedziny motorsportu. Wykorzystają oni swoje doświadczenie oraz najnowszą technologię, aby stworzyć wydech, który wyciśnie maksimum możliwości, jakie daje silnik V-Twin Bobbera, zarówno w kontekście osiągów, jak i doznań dźwiękowych.

Następnie MOTOREX zadba o dostęp do najlepszych olejów i płynów. Testowane w warunkach wyścigowych i odnoszące na tym polu sukcesy lubrykanty MOTOREX zagwarantują optymalną pracę silnika, sprzęgła i precyzyjną zmianę biegów.

Do odnoszenia zwycięstw w sprincie potrzebna jest stabilność oraz doskonała przyczepność. Dlatego za zawieszenie w Bobberze odpowiadać będzie Öhlins – firma z 40-letnim doświadczeniem w zawodach motocyklowych, od krajowych imprez, aż po MotoGP.

Postępy w projekcie Scout Bobber Sprint Racer będzie można w najbliższych tygodniach śledzić w mediach społecznościowych na następującyh profilach:

Workhorse Speed Shop:

Instagram: @workhorse_speedshop
Facebook: /workhorsespeedshop

Indian Motorcycle Polska

Facebook: /IndianMotocyklePolska