Honda ogłosiła dziś podpisanie listu intencyjnego z firmami KTM AG, Piaggio & C SpA oraz Yamaha Motor Co., Ltd., dotyczącego utworzenia Konsorcjum na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli oraz lekkich jednośladów elektrycznych
W kontekście Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i wdrażania elektrycznych napędów w transporcie kołowym, członkowie założyciele Konsorcjum wierzą, że dostępność znormalizowanego systemu wymiennych akumulatorów zarówno promowałaby powszechne stosowanie lekkich pojazdów elektrycznych, jak i przyczyniłaby się do bardziej zrównoważonego zarządzania cyklem życia akumulatorów stosowanych w transporcie.
Ponadto, producenci będą mieli możliwość odpowiedzieć na główne wątpliwości klientów, dotyczące przyszłości elektromobilności, poprzez zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdów i infrastruktury.
Celem Konsorcjum będzie określenie standardowych specyfikacji technicznych systemu wymiennych akumulatorów dla pojazdów należących do kategorii L: motorowerów, motocykli, trójkołowców i quadów. Założyciele Konsorcjum będą angażować się w tworzenie międzynarodowych standardów technicznych poprzez współpracę z zainteresowanymi stronami oraz z krajowymi, europejskimi i światowymi organami normalizacji i miar.
Konsorcjum rozpocznie swoją działalność w maju 2021 roku. Czterej członkowie założyciele zachęcają wszystkich zainteresowanych do współpracy i wzbogacenia wiedzy eksperckiej Konsorcjum.
Noriaki Abe, dyrektor zarządzający Motorcycle Operations w Honda Motor Co., Ltd.
„Światowe działania na rzecz elektryfikacji, których celem jest redukcja globalnej emisji CO2, nabierają tempa, zwłaszcza w Europie. Aby upowszechnić motocykle elektryczne, należy rozwiązać problemy zasięgu i czasu ładowania, a wymienne akumulatory są obiecującym rozwiązaniem. Standaryzacja wymiennych akumulatorów i poszerzenie zastosowania systemów akumulatorowych są niezwykle istotne z punktu widzenia przyszłych klientów, dlatego też czterech producentów zdecydowało się na zawiązanie Konsorcjum.
Honda postrzega poprawę zagadnienia eksploatacji jako obszar współpracy z innymi producentami, którzy pozostają rynkowymi konkurentami, rywalizując jednocześnie na polu udoskonalania produktów i usług oferowanych klientom. Honda będzie usilnie pracować na obu frontach, aby pozostać producentem «wybieranym» przez klientów poszukujących środków transportu.”
Japończycy nie mają wyjścia, wymienne akumulatory stosują już tajwańczycy, chińczycy, amerykanie w swoich jednośladach. UE cały czas normami emisji spalin podnosi poprzeczkę, bardzo dobrze. Pytanie kto się dogada i zaistnieje w europie, kogo wpuścimy, duża konkurencja to spory wybór, ale włosi też chcą kawałek tortu.