Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 299,8 mln dolarów, a w ubiegłym roku było to 354,2 mln dolarów. Całkowity dochód zamknął się w kwocie 1,82 mld dolarów, co również jest gorszym wynikiem w porównaniu z 2 mld dolarów w roku ubiegłym. Cena akcji wzrosła jednak o 2,2% do 56,20 dolarów.
Spadki wynikają z mniejszego zainteresowania motocyklami Harley-Davidson. Jako przyczynę producent podaje niższe ceny motocykli konkurencyjnych marek. W drugim kwartale sprzedano 88 931 motocykli, a w ubiegłym roku do klientów trafiło 90 218 maszyn. Harley nie zmniejszył jednak rocznej prognozy, która nadal zakłada sprzedaż 281 000 motocykli, co ma oznaczać wzrost do 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W całym pierwszym półroczu do klientów trafiło 145 592 motocykli, co dało spadek o 1,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Największym zainteresowaniem cieszą się modele z linii Touring, które znalazły 77 273 nabywców. Na drugim miejscu jest linia Cruiser ze sprzedażą na poziomie 61 380 sztuk. Seria Sportster / Street sprzedała się w liczbie 34 246 egzemplarzy.
Więcej o motocyklach Harley-Davidson