GoldWing GL1100 - motocykl turystyczny Honda z 1980 r. - Motogen.pl

Honda GL 1100 z początku lat 80. zupełnie nie przypominała jeszcze turystycznego Gold Winga, jakiego znamy dziś. Obecnie coraz trudniej znaleźć na rynku zadbany egzemplarz GL 1100.

Honda GL 1100 była produkowana na początku lat 80. XX wieku. Pierwsze egzemplarze GL 1100 trafiły do sprzedaży w roku 1980. Model ten był następcą Hondy GL 1000, która swoją premierę miała kilka lat wcześniej, dokładnie jesienią 1974 roku.

Gold Wing GL1000
poprzednia Gold Wing GL1000

Honda Gold Wing GL 1100 miała nieco większy silnik od poprzedniczki, ale na tym lista zmian się nie kończy, bo pojawiło się tu m.in. zupełnie nowe zawieszenie oraz dodatkowe wyposażenie.

Model GL 1100 nie był produkowany zbyt długo, bo tylko do roku 1983. W roku 1984 do sprzedaży wszedł już kolejny Gold Wing, mianowicie wersja GL 1200.

Honda GL 1100 – dane techniczne

Jeśli chodzi o dane techniczne Hondy GL 1100, to oczywiście głównym elementem wzbudzającym ciekawość jest tutaj czterocylindrowy silnik typu bokser o pojemności skokowej 1085 cm3. Jednostka w pierwszej wersji GL 1100 z roku 1980 generowała 81 KM mocy przy 7000 obr/min.

W kolejnych rocznikach deklarowana moc silnika GL 1100 była nieco wyższa (82-83 KM), więc niech nie zdziwią was pewne rozbieżności w danych technicznych, jakie znajdziecie w literaturze.

Gold Wing GL 1100 w wersji Interstate
Gold Wing GL 1100 w wersji Interstate

Poniżej podstawowe dane techniczne dla modelu Gold Wing GL 1100 (rok produkcji 1980):

Silnik: czterosuwowy, czterocylindrowy typu bokser, chłodzony cieczą
Pojemność: 1085 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 76 x 61,4 mm
Stopień sprężania: 9,2:1
Rozrząd: SOHC, dwa zawory na cylinder
Rozruch: elektryczny
Moc maksymalna: 81 KM przy 7000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 88 Nm przy 5500 obr./min.
Skok zawieszenia przód / tył: 148 mm / 80 mm
Przednia opona: 110/90-19
Tylna opona: 130/90-17
Masa (na sucho): 267 kg
Zbiornik paliwa: 20 litrów

Jaki olej do GL 1100

Jaki olej należy zastosować do GL 1100 z roczników 1980-1983? W tym przypadku właściwy będzie olej o specyfikacji 10W-40 lub mineralny 20W-50. O właściwy dobór oleju do swojego egzemplarza GL 1100 poproś jednak specjalistę (zapytaj go jaki olej do aktualnego stanu technicznego silnika). Na pewno musi to być olej spełniający normy API, SF lub SG.

Gdybyście zastanawiali się z kolei gdzie kupić opony do motocykla, to o tym również niedawno pisaliśmy.

Honda GL 1100 spalanie

Jakie średnie spalanie należy założyć dla Hondy GL 1100? Producent mówił o spalaniu na poziomie 6 l/100 km. Taki apetyt na paliwo można uwzględnić w przypadku płynnej i łagodnej jazdy w trasie. W dodatku aby uzyskać taki wynik musimy dysponować egzemplarzem GL 1100 utrzymanym w nienagannym stanie i dobrze wyregulowanym. W praktyce należy założyć spalanie powyżej 7 l/100 km. Spalanie w mieście będzie oczywiście wyższe, mocno uzależnione od dynamiki jazdy.

GoldWing GL1100 Honda
GoldWing GL1100 Honda

Honda GL 1100

Honda Gold Wing GL 1100 to dziś prawdziwy klasyk. Ceny używanych egzemplarzy GL 1100 na polskim rynku wahają się od około 10 do nawet 25 tys. zł, oczywiście w zależności od stanu motocykla.

Często można znaleźć na rynku egzemplarz GL 1100 sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych, gdzie swego czasu Gold Wing 1100 był bardzo popularny. Na tę chwilę nie powinno być żadnego problemu ze znalezieniem podstawowych części do GL 1100.

Honda GL 1100 może być niezłym pomysłem na lokatę kapitału, oczywiście pod warunkiem, że mówimy o oryginalnym i zadbanym egzemplarzu. Obecnie coraz trudniej już znaleźć taki na rynku i większość oferowanych GL 1100 wiąże się ze sporymi inwestycjami oraz nakładami pracy i czasu.

Może cię zainteresować również temat: Honda Varadero 125.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany