Nie wielkość sprzedaży ale rozwiązania techniczne i ekskluzywność stanowią o potencjale marki MV Agusta. Ponad 200 KM (dokładnie 208) oraz masa 186 kg stawiają Brutale 1000RR w ścisłej czołówce segmentu – co ciekawe, prędkość maksymalna w okolicach 300 km/h wydaje się pierwszą kosmiczną biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia ze sportowym ale jednak nakedem. Warto wspomnieć, że korbowody wykonano z tytanu; silnik otrzymał także pierścienie zmniejszające tarcie.
Mimo 208KM i 300km/h ten motocykl obroni się wyglądem nawet z silnikiem 125 ccm…
W utrzymaniu motocykla w ryzach ma pomóc zaawansowany pakiet elektroniki z opcją antywheelie, asystentem startu oraz tempomatem. Sterowanie przepustnicą powierzono systemowi ride-by-wire.
Ciekawostką są reflektory z doświetlaniem pobocza, ABS z trybem Race Mode, aerodynamiczne skrzydła oraz półaktywne zawieszenie Ohlins. Silnik będzie mia cztery tryby pracy – Sport, Race, Rain, Custom. W stosunku do wersji Serie Oro pojazd będzie o 12 tysięcy euro mniej i osiągnie pułap 29 tys. euro.
Więcej o motocyklach MV Agusta