Spis treści
Suzuki zaprezentowało kolejne wcielenie Katany. Model na 2022 jest jeszcze lepszy, wydajniejszy, bardziej agresywny i spójny stylistycznie…
Pierwsza Katana zadebiutowała 40 lat temu. Model wyprzedzał swoje czasy pod względem stylistyki i osiągów. Dzisiaj wciąż jest inspiracją dla wielu twórców i designerów. Model na 2022 otrzymał pakiet znacznych aktualizacji, dzięki czemu jest znacznie lepszy, chociaż wygląda podobnie.
Co się zmieniło? Zacznijmy od wyglądu: pojazd otrzymał nowe wykończenie elementów funkcjonalnych, kluczyk z logiem Katana, ciekawsze zestgawienia kolorystyczne szczególnie kombinacja czerni ze złotymi felgami zwala z nóg. Od strony technicznej zmieniono silnik, układ wydechowy, przepustnice są teraz sterowane elektronicznie (ride-by-wire), zastosowano pływającą kierownicę, tłumiącą wibracje. W standardzie otrzymamy selektor (SDMS) oraz quick-shifter działający w obydwa kierunki. Kontrolę trakcji można odtąd wyłączyć a sprzęgło otrzymało SCAS (asystenta sprzęgła). W kokpicie pojawił się zaktualizowany wyświetlacz.
Te wszystkie zmiany spowodowały, że motocykl pozwala na jeszcze lepszą kontrolę, zapewnia większą pewność jazdy nawet wśród mniej doświadczonych kierowców, a zaawansowani wykorzystają jego olbrzymi potencjał jeszcze wydajniej.
Suzuki Katana na 2022 dane techniczne
Długość całkowita | 2 125 mm |
Szerokość całkowita | 830 mm |
Wysokość całkowita | 1 110 mm |
Rozstaw osi | 1 460 mm |
Prześwit | 140 mm |
Wysokość siedziska | 825 mm |
Masa własna | 215 kg |
Typ silnika | Czterosuwowy, chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, DOHC, |
Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59,0 mm |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Stopień sprężania | 12.2:1 |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Przeniesienie napędu | 6-biegowa o stałym zazębieniu |
Zawieszenie przód | Odwrócony widelec teleskopowy |
Zawieszenie tył | Amortyzator olejowy mocowany systemem dźwigni, sprężyna |
Kąt nachylenia | 25° / 100mm |
Hamulec przód | Dwie tarcze hamulcowe |
Hamulec tył | Tarcza hamulcowa |
Opona przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa |
Opona tył | 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa |
Układ zapłonowy | Zapłon elektryczny (tranzystorowy) |
Pojemność zbiornika paliwa | 12 litrów |
A co z nowym SV650 ?