Eicma 2012 – relacja na żywo - Motogen.pl

Dla prasy targi Eicma zaczynają się już dzisiaj (12.11.1012). Na dzień dobry czekają nas dwie konferencje: Hondy i Ducati. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem targów ci dwaj producenci postanowili pokazać, co będzie czekać na klientów w sezonie 2013.

Od jutra, czyli od 13 listopada rozpocznie się prawdziwy wysyp nowości. To, co może nas czekać podczas Eicmy, już dla Was opisywaliśmy. Co jednak oficjalnie pokażą pozostali producenci, czy sprawdzą się wcześniejsze plotki i domysły? Zapraszamy do zaglądania na Motogen. Pod tym newsem będziecie na bieżąco informowani, co dzieje się na Eicmie 2012!

[18.10]

Właśnie na konferencji prasowej Ducati zaskoczyło wszystkich pokazując nie tylko spodziewanego Hypermotarda SP chłodzonego cieczą ale także Hyperstradę. Mniejszego turystyka na bazie Hypermotarda tyle, że z wyższą szybą i kuframi bocznymi. Na pokładzie motocykla jest ABS i DTC oraz zmienne mapy zapłonu. Hyperstrada ma 110 KM generowanych z silnika Testastretta 11 o pojemności 821 ccm, czyli dokładnie tej samej jednostki jaka jest na pokładzie nowego Hipka.

Oprócz tego mamy kolejne wcielenie Diavela model Strada. Motocykl ma inną kierownicę, podgrzewanie manetek oraz kufry. Dla miłośników sportowych wrażeń Ducati zaproponowało  Panigale 1199R. Motocykl ma większą moc i nowe dodatki takie jak karbonowe elementy dzięki czemu będzie nieco lżejszy (mniej więcej o niecałe 2 kg).

Link do nowości Ducati na 2013: Hypermotard i Hyperstrada, Diavel Strada, 1199 Panigale R

[19.44]

Honda podczas konferencji prasowej pokazała model Forza 300. Maksi skuter oprócz ładnego wyglądu ma być ultra oszczędny, tylko3,2 l/100km. Oprócz tego pojazd wyposażono w duży schowek na aż dwa integralne kaski. Dostępna będzie również w opcji z ABS-em.

[19.47]

Liftingu doczekały się maszyny Honda CRF450R i 250R. Modele mają mieć bardziej zcentralizowaną masę. Oba motocykle trochę schudły. Do tego drobne zmiany w mocy i mamy CRF-y na 2013.

[20.11]

Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami Honda CBR600RR przeszła tylko lifting. Nowe, lżejsze koła inne owiewki i zmienione zawieszenie. Może i ładnie ale rewelacji brak.

[20.16]

Nareszcie zobaczyliśmy nowe modele z silnikami 500 ccm. CB500X, CBR500R i CB500F jak mówi Honda to propozycja dla kierowców na kat. A2. Oprócz poręczności i łatwości w prowadzeniu mają się one charakteryzować niskim spalaniem i ceną poniżej 5 tys. Euro. 

[20.20]

Honda pokazała także nowego Gold Winga. F6B jest lżejszy od swojego pierwowzoru. Na ten spadek wagi na pewno wpływ miał brak centralnego kufra, czy wielkiej szyby itp. Zobaczymy jak klientom spodoba się odchudzony superturystyk.  

Link do nowości Hondy na 2013.

Wtorek 13 listopada

[10.21]

BMW podczas konferencji prasowej na Eicmie właśnie pokazało model F800GT.

[10.36]

Oprócz nowej 800-tki BMW pokazało równiez zmodernizowana wersję R1200R.

Link do nowości BMW na 2013: F800GT i R1200R

[11.45]

Do konferencji Triumpha jeszcze trochę zostało jednak na stoisku zobaczyliśmy już trzy motocykle pod płachtami. Na pewno pod jedną z nich jest odświeżona Daytona 675. Co jest jednak pod pozostałymi… Czy to tylko inne wersje kolorystyczne Daytony, czy może szykuje się jakaś niespodzianka?

[12.04]

Stoisko KTM-a też wyglada ciekawie. Stoją na nim aż trzy motocykle pod płachtami. Pod dwiema są na pewno Super Duke 1290 oraz 390 Duke, a pod ostatnią? Nie mogliśmy się powstrzymać i zajrzeliśmy kiedy nikt nie patrzył. Trzecią nowością będzie Duke 690 R.

[12.53]

Triumph właśnie pokazał nową Daytonę. To nie tylko lifting! Motocykl ma nową ramę, zawieszenie, koła, zbiornik, inaczej poprowadzony wydech. Moc Daytony na 2013 wzrośnie o 3 KM i 3 Nm.  Silnik będzie się teraz kręcił aż do 14 400 obr/min. Na pokładzie znalazło się też miejsce dla ABS-u. Oprócz podstawowej wersji Daytony 675 zobaczymy w 2013 również Daytonę 675 R.

Link do nowości Triumpha na 2013.

[13.26]

KTM przedstawił orgię nowości na kolejny sezon. Potwierdzony został oczywiście model KTM 390 Duke. Motocykl jest gabarytów Duka 200 ale ma 44 KM. Oprócz tego na pokładzie znajduje się ABS. Kolejna nowością jest model KTM Duke 690R. Jak mówi producent ta maszyna powstała dzięki doświadczeniu z EJC. W porównaniu do wersji bez literki R ma on lepszą elektronikę, jest bardziej agresywny, dostał regulowane zawieszenie oraz co ciekawe ABS, który może działać w trybie pracy tylko na przednie koło! Ostatnim pokazanym motocyklem był, niestety tylko koncept Super Duke 1290.

Link do nowości KTM na 2013

[14:06]

Pora na małą przerwę obiadową. Co jak co, ale trzeba przyznać, że włosi dobrze karmią.

[14.51]

Stoimi przed stoiskiem grupy Piaggio. To ostatnia z interesujących nas konferencji. Włosi pokazali Aprilię Caponord 1200, Moto Guzzi California oraz nowa Vespę 949.  Nowa Vespa ma ciekawe, „lewitujące” siodło, a Gutek i Caponord 1200 nie zaskoczyły niczym, o czym byśmy nie informowali Was już wcześniej.

Link Aprilia Caponord 1200

Link Moto Guzzi California

 

Jeżeli chodzi o dostępne u nas marki, to byłoby na tyle. Wychodzi na to, że po targach Intermot producenci nie mieli wiele do zaprezentowania. Teraz pozostaje nam pizza, wino i samolot do domu. Właśnie przygotowujemy materiał podsumowujący wszystkie nowości, więc publikacji o modelach na 2013 jeszcze nie koniec.