Firma Ducati, choć pojawiają się różne informacje, raczej nie zamierza wejść w segment motocykli offroadowych. Są lepsi, mający wieloletni know how, więc nie ma sensu z nimi konkurować. Ale jeżeli chcesz pojeździć w terenie pojazdem Ducati, to wcale nie musisz robić tego na przyciężkiej Multistradzie, czy na sprzętach w sumie udających offroadowe motocykle, jakimi jest rodzina Scramblerów.
MIG-RR? Samolot? Motocykl?
Oto Ducati MIG-RR, rower po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów EICMA 2018. MIG-RR produkowany jest przez Thok Bikes, specjalistów od budowy rowerów mtb, downhill i bmx, ale nie powstałby bez zaangażowania Ducati Design Center oraz designerskiego mistrza – samego Aldo Drudiego.
Czas na garść szczegółów technicznych
MIG-RR powstał w specyfikacji enduro, czyli roweru, który świetnie czuje się podczas szaleńczych górskich zjazdów jak i pozwala na jazdę pod górkę. To najbardziej uniwersalna geometria ram typu full. Za jej budulec posłużyło aluminium, stop 6061. Jeśli chodzi o zawieszenie, to w rowerze zamontowano topowe rozwiązania firmy FOX, potentata na rynku amortyzatorów rowerowych, amortyzator Float Factory Kashima o średnicy goleni 36 mm i skoku 170 mm oraz damper DPX2 Factory o skoku 160 mm.
Motocyklowe rozwiązania
W Ducati MIG-RR zdecydowano się na nietuzinkowe dla rowerów rozwiązanie, ale rzecz jak najbardziej normalną w motocyklach terenowych, czyli koła o różnej średnicy. Z przodu zamontowano koło 29 cali, które wykazuje się większą dzielnością terenową, z tyłu zaś 27,5 cala, które jest najlepszym kompromisem między sztywnością, szybkością i przyczepnością wśród rozmiarów dostępnych dla rowerów mtb kół. Obie obręcze MAVIC obuto w szerokie, endurowe opony Maxxis Minion.
Moment obrotowy sportowej sześćsetki!
Na napęd MIGa składa się kaseta o 11 przełożeniach z zakresu 11-46 oraz korba o 34 zębach – nad pracą łańcucha czuwa przerzutka grupy Shimano XT. Oczywiście mięśnie kolarza wspomagane są silnikiem elektrycznym Shimano Steps E8000 o mocy 250 W (do tej mocy właśnie rower elektryczny wg. prawa jest traktowany jak zwykły rower i można poruszać się nim po drogach dla rowerów) i momencie obrotowym sięgającym 70 Nm! Wodoodporna bateria ma pojemność 504 Wh i starcza na przejechanie około 50 km.
Za hamowanie w tej bestii odpowiadają hydrauliczne hamulce Shimano z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o dużej średnicy 203 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Do tego kierownica carbonowa Renthal o szerokości 780 mm, elektroniczny wyświetlacz i waga dla rozmiaru M 22,5 kg.
Cena? Konkurencyjna!
Na końcu najważniejsze, czyli cena. Za rower Ducati w tej specyfikacji zapłacić trzeba będzie w okolicy 27 tys. zł. Czy to drogo? Patrząc po użytych komponentach, cena tego roweru nie odbiega za bardzo od topowych modeli rowerowych marek. A co z dostępnością? Podobno niektórzy dealerzy złożyli już zamówienie na to cudo, ba, nawet będą je mieli do jazy próbnej!