Spis treści
Diavel for Bentley to bez wątpienia najdroższy motocykl mainstreamowego producenta. Cena zwala z nóg.
Ducati wchodzi we współpracę z kolejną marką samochodów. Były już limitowane modele motocykli w hołdzie samochodów Lamborghini. Tym razem będzie to Bentley – musicie jednak wiedzieć, że Bentley (tak samo jak Lambo, a przede wszystkim Ducati) również należy do koncernu Volkswagen Group. Co w żaden sposób nie sprawia, że nowy „Diavel for Bentley” staje się mniej widowiskowy.
Film i zdjęcia – Ducati Diavel V4 for Bentley Batur 2024:
Bentley Batur – co to jest?
Tworząc tę wersję Diavela V4, mocno inspirowano się samochodem Bentley Batur. Model ten powstał w limitowanej liczbie 18 sztuk, jego nadwozie wykonywane jest ręcznie. Jest to także najpotężniejszy samochód produkcyjny Bentleya w historii, który napędzany jest silnikiem W12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 740 KM.
Batur łączy w sobie wzorcowe rzemiosło Bentleya z muskularnym nadwoziem, które definiuje nowe DNA designu brytyjskiego producenta samochodów i zapowiada nowy kierunek projektowania marki. Przekaz wizualny komunikuje wielką moc i elegancję, jednakże unikając przy tym ostentacyjnego nadmiaru.
Diavel for Batur, czyli Ducati Diavel V4 w opcji Bentley Batur
Dział Centro Stile Ducati, we współpracy z projektantami z marki Bentley, stworzył nowy projekt tego wyjątkowego motocykla, czerpiąc inspirację z modelu Batur. Zdecydowane i agresywne linie Diavela V4 zostały podkreślone przez bogaty w metaliczne odcienie kolor Scarab Green, który pochodzi z palety Bentley Mulliner. Wiele charakterystycznych cech modelu Batur zostało wykorzystanych w różnych elementach motocykla i są to między innymi kute felgi w kolorze Dark Titanium Satin, które kształtem przypominają te z samochodu, a dodatkowo zaprojektowane i stworzone zostały specjalnie na potrzeby tego modelu.
Boczne wloty powietrza odzwierciedlają dwukolorową osłonę chłodnicy, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Bentleya Batur. Przedni błotnik, owiewka i zbiornik paliwa przypominają żebra na masce, podczas gdy jednomiejscowy ogon, który można zastąpić siedzeniem pasażera, czerpie wiele stylistycznych inspiracji z tylnej części samochodu. Wiele elementów nadwozia wykonano z wysokiej jakości włókna węglowego i są to między innymi osłony silnika, wydechu i chłodnicy, panele boczne, a także tylna część nadwozia.
Siedzisko kierowcy, inspirowane wnętrzem samochodu, zostało obszyte czarną Alcantarą i wyróżnia się wyhaftowanym logotypem marki Bentley. Podwójna końcówka układu wydechowego wraz z osłoną została przeprojektowana w taki sposób, aby zharmonizować się z wyrafinowanymi liniami motocykla.
Zarówno deska rozdzielcza, jak i matryca tylnych świateł LED oferują specjalną animację, która sprawia, że Diavel for Bentley jest jeszcze bardziej rozpoznawalny. W zestawie wraz z pojazdem znajdzie się też dodatkowe siedzenie pasażera i dedykowany pokrowiec, a każdy motocykl dostarczany będzie w ekskluzywnej, spersonalizowanej skrzyni.
Pod względem mechanicznym oraz pod względem osiągów, Diavel for Bentley jest taki sam jak seryjny Diavel V4.
Tylko 550 egzemplarzy – Diavel for Bentley (Mulliner)
Model „Diavel for Batur” powstanie w numerowanej serii ograniczonej do 500+50 egzemplarzy. 500 sztuk skierowano dla klientów Ducati, przy czym pozostałe 50 sztuk zostało zarezerwowanych jedynie dla klientów Bentleya (i są to wersje jeszcze droższe).
Dodatkowe 50 sztuk to wersje o nazwie „Diavel for Bentley Mulliner”, czyli odmiany jeszcze bardziej ekskluzywne. Ich właściciele będą mogli skonfigurować motocykl z różnymi kolorami siedziska, przednich zacisków hamulcowych, elementów wykonanych z włókna węglowego i obręczy. Będą mogli także wybrać lakier pasujący do ich samochodu lub zdecydować się na jeden z kolorów z ekskluzywnej palety wybranej przez projektantów firmy Crewe.
Diavel for Bentley będzie dostarczany wraz z certyfikatem potwierdzającym autentyczność. Nazwa modelu i numer produkcyjny egzemplarza są wygrawerowane na tabliczce umieszczonej na karbonowej osłonie głowicy, po prawej stronie motocykla.
Dostępność i cena – Diavel for Bentley
Modelu „Diavel for Bentley” nie można było kupić tak po prostu, z ulicy. Zamówienia na ten limitowany motocykl odbywały się na zasadzie przydziału dla najbardziej lojalnych klientów. Nie bez powodu piszemy w czasie przeszłym – a to dlatego, że cała pula motocykli została już rozdysponowana.
Ducati nie ujawniło oficjalnie, ile kosztował „Diavel for Bentley”, ale informacje takie można znaleźć w internecie. Sugerując się źródłami z USA oraz Wielkiej Brytanii, można przyjąć, że ceny przed podatkami były (delikatnie ujmując) niemałe:
– Diavel for Bentley kosztował około 285 tys. złotych;
– Diavel for Bentley Mulliner kosztował około 360 tys. złotych;
Chyba nikt już nie ma wątpliwości, który motocykl produkowany seryjnie (czyli od 500 sztuk) przez mainstreamową markę, był najdroższym modelem zaprezentowanym w roku 2023?
Zostaw odpowiedź