BMW R1200GS i R1200RT na 2010 rok – więcej mocy - Motogen.pl

Najlepiej sprzedające się w ofercie BMW maszyny, R1200GS i R1200RT, w 2010 roku otrzymają przede wszystkim przeprojektowany, mocniejszy silnik.

Bawarski koncern pokazał oficjalnie modele R1200GS i R1200RT. Motocykle wyposażono w przeprojektowanego boksera o pojemności 1170 ccm. Jednostka napędowa generuje teraz 110 KM przy 7750 obr/.min, czyli o 5 KM więcej niż do tej pory. Zwiększył się również moment obrotowy, który wynosi teraz 120 Nm przy 6000 obr./min. BMW twierdzi, że dzięki modyfikacjom motocykle będą lepiej reagowały na odkręcenie manetki, dając kierowcy jeszcze więcej frajdy z jazdy. Nowe jednostki napędowe spełniają teraz wyjątkowo wyśrubowaną normę czystości spalin Euro 4. Zmiany w silniku wymusiły również pewne udoskonalenia w układzie wydechowym. Jednak wygląd wydechu nie zmienił się.

Przeprojektowana jednostka napędowa znajdzie się również na pokładzie R1200GS Adventure. Model R1200RT, oprócz udoskonalonego silnika, otrzymał również system regulacji zawieszenia drugiej generacji ESA II oraz przeprojektowane owiewki, które mają lepiej chronić kierowcę i pasażera przed złymi warunkami atmosferycznymi. W opcji znajdziecie również zestaw audio sterowany przyciskami na kierownicy, odtwarzający pliki mp3, posiadający gniazdo USB i przystosowany do podłączenia iPoda. Model R1200GS w 2010 roku dostępny będzie w nowych kolorach.

Niestety, na razie Bawarczycy nie podają ceny, jaką w 2010 roku trzeba będzie zapłacić za flagowe modele sygnowane logiem BMW.
 

Więcej o motocyklach BMW