Spis treści
FILM
Wygląd
Na pierwszy rzut oka Alpinestars Faster można pomylić z klasycznymi butami noszonymi przez prawilniaków albo, jak napisałem wcześniej, z butami przeznaczonymi do wyczynowej jazdy samochodem. Smukła sylwetka kończąca się na wysokości kostki, logotypy Alpinestars oraz rzep w górnej części buta sprawiają, że wygląd Alpinestars Faster jest bardzo spójny. Oprócz tego z tyłu umieszczono elementy odblaskowe. Buty występują w trzech wersjach kolorystycznych oraz w wersji z siatką wentylacyjną. Damskim odpowiednikiem jest model Stella Faster.
Testy innych butów Alpinestars:
Alpinestars S-MX Plus | Alpinestars Fastback |
Budowa
Tyle o wyglądzie, a teraz czas na to co sprawia, że Alpinestars Faster pomimo kilku wad są świetnymi butami do jazdy miejskiej i nie tylko. Na stronie dystrybutora czytamy, że są wykonane z lekkich mikrowłókien, posiadają usztywnioną, antypoślizgową podeszwę i oddychające wnętrze. Bezpieczeństwo mają zapewnić piankowe wypełnienia, zewnętrzne ochraniacze kostki i plastikowe protektory umieszczone w miejscu sliderów.
W drogę!
Jak to wygląda w praktyce? Sznurowadła i przylepiec pozwalają na dobre dopasowanie butów. W trakcie jazdy buty trzymają się pewnie, ale podczas chodzenia lewa stopa przemieszcza się – konkretnie pięta podchodzi do góry. Ciężko powiedzieć z czego to wynika, ale nawet bardzo mocne związanie lewego buta nie pomaga. Rozmiar jest dobrany prawidłowo na podstawie długości wkładki.
Buty Faster najbardziej zaskoczyły mnie przy zmianie biegów. Nie posiadają one żadnego usztywnienia w miejscu, w którym miota się dźwigienką, a mimo to po całym popołudniu krążenia po zakorkowanym centrum górna część lewej stopy w ogóle mnie nie bolała. Co więcej – dźwigienka nie pozostawia żadnego śladu na bucie. Podeszwa jest sztywna, ale pozwala na w miarę swobodne chodzenie. Po kilku godzinach stania z aparatem na zakrętach nie czułem żadnego dyskomfortu, pomimo że wkładka nie jest w żaden sposób wyprofilowana.
Bezpieczeństwo
Wygląd butów jest ich dużym plusem, ale kwestie bezpieczeństwa pozostawiają wiele do życzenia. |
Czy buty są bezpieczne? To jest kwestia mocno dyskusyjna, bo wyznawcy kultu wysokich butów spaliliby cały nakład Alpinestars Faster na stosie już za ich wysokość. Ja z kolei mimowolnie mogę jeździć tylko w niskich butach, ponieważ mam dość grube łydki i wiem, że takie obuwie może być bezpieczne. Jednak w przypadku tego modelu o bezpieczeństwie raczej nie ma mowy. Z jednej strony mamy podwójne wypełnienie po bokach i zabezpieczenie kostki protektorami, a z drugiej – protektorów nie czuć. Oprócz tego mam stopę pronującą, a to oznacza, że podczas chodzenia/biegania ciężar jest przenoszony na wewnętrzną część stopy i kostki przechylają się do wewnątrz. W przypadku Alpinestars Faster czuć to wyraźnie i możecie to również zaobserwować na zdjęciach. Szczerze powiedziawszy, moje buty do biegania trzymają stopę sztywniej w pionie niż Alpinestars Faster. Oczywiście mam świadomość, że obuwie motocyklowe nie służy do biegania, ale jeśli ma zapewniać bezpieczeństwo, to przede wszystkim powinno być sztywniejsze.
Producent nie przewidział również żadnego zabezpieczenia przed deszczem i to sprawia, że jak się mocno rozpada, to macie około piętnastu minut na schowanie się lub dojazd do domu, a później już wewnątrz butów zacznie robić się mokro.
PRZECZYTAJ TEŻ: IXON ASSAULT MEN/LADY – NA CO DZIEŃ
Wielozadaniowe
Pomimo wymienionych wad, z których pierwsza jest czysto subiektywna, buty Alpinestars Faster to bardzo fajny produkt. Kiedy przygotowywałem się do targów Intermot czekało mnie trochę jeżdżenia po mieście, bo trzeba było kupić bilety, wymienić walutę, dopiąc kilka spraw i w tym pomogły mi buty Alpinestars Faster. Dzięki użyciu lekkich materiałów i temu, że podeszwa jest sztywna, ale nie za sztywna, wróciłem do domu bez uczucia zmęczenia. Kilka razy zdarzyło mi się też ubrać te buty na krótką trasę, kiedy miałem pewność, że nie trafię na deszcz i wtedy również spisywały się doskonale. Jedynie okolice kostki mogłyby być sztywniejsze.
Zostaw odpowiedź