Nowy Zontes 703 RR. Fajny, uniwersalny, ze sportowym zacięciem - Motogen.pl

Nieco ponad 100 KM nie zapewnią sportowych osiągów, ale są więcej niż wystarczające do codziennej jazdy i sporadycznych wypadów na tor. Jeśli dodamy do tego zaawansowany pakiet elektroniki a’la Zontes i świetną cenę, dostaniemy całkiem dobrą propozycję.

703 RR reprezentuje sportowe podejście Zontesa do motocykli i, typowo dla tego producenta, wyróżnia się atrakcyjnym designem oraz zaawansowaną technologią. Marka kontynuuje swoją strategię odważnych konstrukcji i innowacyjnych rozwiązań, które konsekwentnie przyciągają uwagę w branży. Model, o którym pisaliśmy jeszcze na początku 2024 r. pokazano w Mediolanie.

Design, który intryguje i dzieli opinie

Zontes od lat podąża własną drogą, jeśli chodzi o wzornictwo, i model 703 RR stanowi tego najlepszy przykład. Sportowy motocykl przyciąga wzrok swoją charakterystyczną, futurystyczną linią. Z napiętymi, agresywnymi krawędziami oraz awangardowym frontem, model ten wywołuje mieszane emocje, ale do tego Zontes zdążył już nas przyzwyczaić. Mimo kontrowersyjnego wyglądu, proporcje motocykla są dobrze wyważone, co podkreśla jego charakter jako maszyny sportowej.

Silnik 703 RR – trzycylindrowa jednostka L3

Jednym z największych atutów 703 RR jest nowy silnik – trzycylindrowa jednostka o pojemności 699 cm³, oznaczona symbolem L3. Silnik ten charakteryzuje się mocą – 102 KM (75 kW) przy 11 200 obr/min oraz momentem obrotowym na poziomie 74,5 Nm przy 8500 obr/min. Taki zestaw parametrów powinien dać motocyklowi zadowalające osiągi – deklarowana prędkość maksymalna sięgać ma 230 km/h. Dla początkujących dostępna będzie także wersja o mocy 47,5 KM. Niewykluczone, że do Europy trafi wersja z mocą 95 KM.

Zaawansowane technologie

Pozycja za kierownicą w modelu 703 RR została zaprojektowana z myślą o komforcie, przy zachowaniu sportowego charakteru. Kierownica umieszczona jest na wysokości umożliwiającej odpowiednie wsparcie nadgarstków, co sprzyja bardziej wszechstronnemu użytkowaniu motocykla zarówno w miejskich warunkach, jak i na dłuższych trasach.

Model jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania, takie jak różne tryby jazdy, kontrolę trakcji oraz ABS. Deklarowane zużycie paliwa to około 5 l/100 km. Zontes zadbał również o jakość konstrukcji. Rama oraz wahacz wykonane zostały z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Gotowy do jazdy 703 RR waży 196 kg, co wraz z pojemnym 16-litrowym zbiornikiem paliwa zapewnia korzystne proporcje masy do mocy.

Motocykl porusza się na oponach Michelin – 120/70×17 z przodu oraz 180/55×17 z tyłu.

Zontes 703 RR – cena

Jednym z kluczowych elementów nowego modelu Zontesa będzie zapewne jego cena. Na rynku europejskim ma wynieść około 8 500 euro (niecałe 37 tys. zł). To prawie 10 tys. zł taniej niż konkurencyjny Suzuki GSX-8R.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany