2014 Yamaha YZ450F i YZ250F - Motogen.pl

2014 YZ450F
Zacznijmy od serca, którym jest silnik o pojemności 450 ccm. Rzeczą, która z pewnością rzuca się w oczy jest układ wydechowy z „zawracającym” kolektorem i tłumikiem środkowym. Wcześniej był on testowany podczas różnych imprez sportowych i zdał egzamin. Dzięki temu udało się zbliżyć rozkład masy ku środkowi, co było zamysłem inżynierów pracujących nad YZ450F. Oprócz tego zmieniono tłok, zastosowano pionową głowicę i skrzynię korbową ze smarowaniem przez miskę olejową. To oczywiście nie wszystko. W modelu znajdziemy także nowe zawory dolotowe i wydechowe, nowy wałek rozrządu, a także mocniejsze sprzęgło. Zmieniono również długość przełożeń. Producent zapewnia, że sprzęgło jest o 20% mocniejsze w porównaniu z poprzednią generacją modelu.

Yamaha YZ450F na rok 2014 otrzyma kompletnie zmodyfikowaną ramę. Głównym celem jej twórców była wspomniana centralizacja masy, ale również polepszenie właściwości jezdnych. Oprócz ramy zmienił się także zbiornik paliwa, który jest teraz umieszczony pod siedzeniem, a także tylny amortyzator i ustawienia przedniego widelca. Górne wsporniki silnika zostały wykonane ze stali, a dolne z aluminium. Średnica przedniej osi została zwiększona z 20 do 22 milimetrów, co pozwoli na zmniejszenie wibracji docierających do kierownicy. Zwiększono również o litr pojemność baku i teraz pomieści on 7,5 litra paliwa. Oprócz tego ograniczono do minimum liczbę plastików, co pozwala na łatwiejszy dostęp do elementów wymagających wymiany lub regulacji.

2014 YZ250F
W Yamasze YZ250F nastąpiły bardziej radykalne zmiany. Motocykl otrzymał całkiem nowy silnik. Jest to chłodzony cieczą, czterozaworowy motor z elektronicznym wtryskiem paliwa. Zawory zostały wykonane z tytanu. Silnik ma zapewniać największą skuteczność w średnim i wysokim zakresie obrotów. Ustawienia wtrysku można dowolnie modyfikować w zależności od zastosowanej mieszanki oraz warunków, w których motocykl będzie użytkowany. Układ wydechowy zaprojektowano w taki sam sposób jak w przypadku wersji 450. Za przeniesienie napędu będzie odpowiedzialna nowa skrzynia biegów, która została skonstruowana tak, aby utrata przenoszonej na koła mocy była możliwie najmniejsza.

Konstrukcja ramy również przypomina tę z 450-tki. Została ona wykonana w całości z aluminium. Tłumik również jest aluminiowy. Producentowi przyświecała ta sama idea co w przypadku wersji 450, czyli przenieść rozkład masy jak najbliżej środka. Z przodu zastosowano widelec gazowo olejowy KYB. Również tylne zawieszenie zostało przeprojektowane. Przednia oś ma teraz 22 milimetry szerokości. Filtr powietrza odsunięto od tylnego koła, co zwiększy jego żywotność.

 

Ceny motocykli podamy, jak tylko pojawią się u polskiego importera.

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Wojciech Grzesiak