Suzuki SV 650 powraca w 2014! - Motogen.pl

Niestety, SV jak wiele innych dobrych konstrukcji poległa w konfrontacji z coraz ostrzejszymi normami emisji spalin – dlatego też od kilku lat w Europie nie możemy wejśc do salonu i wyjechać nową sztuką, choć na innych rynkach motocykl wciąż był oferowany.

Światełko w tunelu pojawiło się kilka lat temu przy okazji zaprezentowania Gladiusa, który w dużym stopniu bazował na rozwiazaniach SV. Każdy spodziewał się niedługo po nim zobaczyć obudowaną w owiewki wersję, co byłoby naturalną konsekwencją – tak się jednak nie stało.

Trudno powiedzieć czemu Suzuki póki co siedzi cicho, ale Suzuki SV 650 doczekał się drobnego liftingu. Spełnia teraz najnowsze normy emisji spalin i wraca do gry! Według wstępnych informacji moc ma pozostać na poziomie 70 KM (poprzedni SV rozwijał dokładnie 72 KM), a masa wynosić będzie 199 kilogramów. Równolegle z wersją otwartą dostępny będzie też model z mocą ograniczoną pod kategorię prawa jazdy A2.

Trudno powiedzieć o co chodzi z tą zmową milczenia. Jedyną deklarowaną nowością na targach EICMA był V-Strom 1000. Tak samo podczas późniejszych imprez o mniej międzynarodowym charakterze Suzuki nie puściło najmniejszej nawet wzmianki na temat powrotu SV. Oczywiście, lifting jest niemalże niezauważalny, więc nie jest to nowość w ofercie, ale świetne wyniki sprzedaży tego modelu skłaniałyby raczej do chwalenia się w związku z powortem, a nie ukrywania tego. Może po prostu Europa zaczyna być tak mało znaczącym rynkiem, że Japończycy machneli na to ręką, to przecież „tylko” kilkadziesiąt tysięcy potencjalnie sprzedanych motocykli.

W tej chwili nie mamy również potwierdzenia, że SV 650 pojawi się na rynku polskim, choć gdyby tak się nie stało, byłoby to mocno zastanawiające.

Dane techniczne Suzuki SV 650 2014:

Typ silnika

4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie V (90 stopni), chłodzony cieczą, DOHC

Pojemność skokowa

645 cm3

Średnica x skok tłoka

81.0 mm x 62.6 mm

Rozrusznik

elektryczny

Skrzynia biegów

6-stopniowa

Długość całkowita

2120 mm

Szerokość całkowita

730 mm

Wysokość całkowita

1170 mm

Rozstaw osi

1470 mm

Prześwit

155 mm

Wysokość siedzenia

800 mm

Masa własna

199 kg

Zawieszenie przód

Widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe

Zawieszenie tył

DŸwigniowe, sprężyny śrubowa, tłumienie olejowe

Hamulce przód / tył

podwójny tarczowy / tarczowy

Opony

Przód: 120/60ZR17M/C (55W), bezdętkowe

 

Tył: 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe

Zbiornik paliwa

17,0 L

 

Więcej o motocyklach Suzuki