Niestety, SV jak wiele innych dobrych konstrukcji poległa w konfrontacji z coraz ostrzejszymi normami emisji spalin – dlatego też od kilku lat w Europie nie możemy wejśc do salonu i wyjechać nową sztuką, choć na innych rynkach motocykl wciąż był oferowany.
Światełko w tunelu pojawiło się kilka lat temu przy okazji zaprezentowania Gladiusa, który w dużym stopniu bazował na rozwiazaniach SV. Każdy spodziewał się niedługo po nim zobaczyć obudowaną w owiewki wersję, co byłoby naturalną konsekwencją – tak się jednak nie stało.
Trudno powiedzieć czemu Suzuki póki co siedzi cicho, ale Suzuki SV 650 doczekał się drobnego liftingu. Spełnia teraz najnowsze normy emisji spalin i wraca do gry! Według wstępnych informacji moc ma pozostać na poziomie 70 KM (poprzedni SV rozwijał dokładnie 72 KM), a masa wynosić będzie 199 kilogramów. Równolegle z wersją otwartą dostępny będzie też model z mocą ograniczoną pod kategorię prawa jazdy A2.
Trudno powiedzieć o co chodzi z tą zmową milczenia. Jedyną deklarowaną nowością na targach EICMA był V-Strom 1000. Tak samo podczas późniejszych imprez o mniej międzynarodowym charakterze Suzuki nie puściło najmniejszej nawet wzmianki na temat powrotu SV. Oczywiście, lifting jest niemalże niezauważalny, więc nie jest to nowość w ofercie, ale świetne wyniki sprzedaży tego modelu skłaniałyby raczej do chwalenia się w związku z powortem, a nie ukrywania tego. Może po prostu Europa zaczyna być tak mało znaczącym rynkiem, że Japończycy machneli na to ręką, to przecież „tylko” kilkadziesiąt tysięcy potencjalnie sprzedanych motocykli.
W tej chwili nie mamy również potwierdzenia, że SV 650 pojawi się na rynku polskim, choć gdyby tak się nie stało, byłoby to mocno zastanawiające.
Dane techniczne Suzuki SV 650 2014:
Typ silnika | 4-suwowy, 2-cylindrowy w układzie V (90 stopni), chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 645 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 81.0 mm x 62.6 mm |
Rozrusznik | elektryczny |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Długość całkowita | 2120 mm |
Szerokość całkowita | 730 mm |
Wysokość całkowita | 1170 mm |
Rozstaw osi | 1470 mm |
Prześwit | 155 mm |
Wysokość siedzenia | 800 mm |
Masa własna | 199 kg |
Zawieszenie przód | Widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Zawieszenie tył | Dwigniowe, sprężyny śrubowa, tłumienie olejowe |
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy |
Opony | Przód: 120/60ZR17M/C (55W), bezdętkowe |
Tył: 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowe | |
Zbiornik paliwa | 17,0 L |