Modyfikowane Ducati otrzymało całkowicie nowy kształt w stylu cafe racer, nowe elementy nadwozia pokryte siedmiowarstwowym lakierem o niesamowitej głębi koloru. Taki lakier jest zarezerwowany dla pojazdów z najwyższej półki, typu Rolls Royce, ze względu na wysoką cenę i trudność nakładania. Całość podkreślają złoto-czarne szparunki.
Zakres modyfikacji:
– przebudowana rama,
– ręcznie zrobiony ze stali ogon z nową kanapą,
– przebudowany zbiornik,
– całkowicie nowa przednia lampa, w którą został wbudowany oryginalny zegar,
– nowe uchwyty do lampy oraz podnóżki i dźwignie,
– układ hamulcowy zyskał z przodu nową tarczę większej średnicy,
– przednie koło o mniejszej średnicy,
– tylna pompa hamulca została zbudowana praktyczne od nowa tak, aby nie zaburzała „czystości” motocykla,
– tylny wahacz został przebudowany, aby opuścić motocykl i zarazem go utwardzić, przez zmianę mocowania tylnego amortyzatora,
– przednie zawieszenie skrócone, przebudowane w środku tak, by zapewnić sztywniejszą pracę; przebudowa polegała na zmianie średnic otworów w tłoczyskach amortyzatorów (zawieszenie modelu Scrambler jest bardzo miękkie).
Dużo pracy i czasu poświęciłem na układ wydechowy. Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok spędziłem na spawaniu i wyginaniu rury. Chciałem z 400-setki wydobyć godny dźwięk. – mówi Sylwester Mateusiak z Eastern Spirit – Wydech nie jest tylko ozdobą, która podkreśla charakter cafe racera. Został on zbudowany tak, by z dolnego tłumika wygenerować dźwięk basowy, a jednocześnie żeby dolny tłumik nie nagrzewał się. Górny wydech odpowiada za sopran i na nim już możemy smażyć jajecznicę. Należy również podkreślić, że nowy wydech wpłynął pozytywnie też i na osiągi.
To jednak nie koniec zakresu bogatych modyfikacji. Na uwagę zasługują też opony. Ogumienie typu slick podkreśla rasowy kształt cafe racera.
Wybierając takie opony chciałem nawiązać do sportowej historii toru Misano, w którym odbyło się rozstrzygnięcie konkursu Ducati Custom Rumble. – dodaje Mateusiak – Motocykl powstał z ogromną dbałością o detale. Jest to motocykl kolekcjonerski, jedyny taki egzemplarz ze światowym tytułem zbudowany przez znaną markę.
Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się bezpośrednio z Sylwestrem: +48 534 807 200, e-mail: [email protected]
O tym motocyklu już kilkukrotnie pisaliśmy:
oraz tutaj.