Założeniem konstruktorów modelu Fazer8 była wszechstronność. Motocykl przeznaczony jest zarówno do codziennych wypadów na miasto jak i do turystyki. Podobnie jak model FZ8 także Fazer8 ma czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy silnik zasilany wtryskiem paliwa. Jednostka generuje 106 KM przy 10 000 obr/min oraz 82 Nm przy 8 000 obr/min. Serce motocykla jest bardzo elastyczne, co ułatwia codzienną jazdę.
Hamulce to świetny zestaw. Dobrze dozowalne, łatwo wyczuwalne i co najważniejsze – skuteczne. Z przodu znajdziemy podwójne tarcze o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu wspomaga je tarcza o średnicy 267 mm. Fazer8 dostępny jest też w wersji z ABS-em. Niestety jest to wyposażenie opcjonalne, dodatkowo płatne.
Yamaha FZ8 Fazer to poprawny motocykl. Jedyne do czego można się przyczepić to wygląd, który nie powala na kolana.
Silnik | 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy |
Pojemność | 779 cm3 |
Prędkość max | |
Moc | 78,1 kW (106,2KM) @ 10 000 obr./min |
Maks. moment | 82,0 Nm (8,4 kg-m) @ 8 000 obr./min |
Chłodzenie | ciecz |
Rama | Odlewana z aluminium, Rurowa |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 43 mm rura wewnętrzna |
Tylne zawieszenie | Pojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji |
Przednia opona | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Tylna opona | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Przedni hamulec | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 310 mm |
Tylny hamulec | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm |
Zostaw odpowiedź