TriCity będzie napędzana czterosuwowym, dwuzaworowym silnikiem o pojemności 125 ccm, wyposażonym we wtrysk paliwa. Motor będzie dysponował mocą 11 koni mechanicznych i momentem obrotowym 10.4 Nm. Waga TriCity z płynami i paliwem to 152 kilogramy. Yamaha deklaruje, że rozkład masy wynosi 50:50. Oprócz tego zbiornik paliwa umieszczono możliwie najbliżej środka ciężkości tak, aby jakość prowadzenia była jak najmniej zależna od ilości paliwa.
Yamaha TriCity jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów, która ma zapewniać płynne przyspieszenie niezależnie od prędkości. Pojazd posiada również inteligentny system hamulcowy, który po naciśnięciu dźwigni rozkłada siłę hamowania pomiędzy wszystkie koła. Nazwa tego rozwiązania to UBS czyli Unified Braking System.
TriCity będzie produkowana w Tajlandii i początkowo sprzedawana tylko na tamtejszym rynku. Do Europy trafi najpóźniej pod koniec 2014 roku i ma kosztować mniej niż 4 000 euro. Sprzedaż w samej Tajlandii jest prognozowana na 10 tysięcy sztuk. Trójkołowy skuter Yamahy ukaże się tam już w przyszłym miesiącu.