Nowa Yamaha Tricity 155 ma być nie tylko typowo miejskim pojazdem. Dzięki mocniejszemu silnikowi poradzi sobie sprawniej niż stodwudziestkapiątka na miejskich obwodnicach i drogach ekspresowych, co jest ważne dla osób, które dojeżdżają do miasta z większych odległości.
Dlatego też w stosunku do Yamahy Tricity 125 powiększono nieco zbiornik paliwa (z 6,6 do 7,2 l), z tyłu zamontowano 13-calowe (zamiast 12-calowego) koło i szerszą oponę (130/70 zamiast 110/90). Przeprojektowano również kanapę, która ma być wygodniejsza zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
Zobacz dane techniczne Yamahy Tricity 155
W schowku pod kanapą zmieści się kask integralny i jeszcze zostanie miejsce na drobiazgi, a w przedniej części znajdziemy gniazdo 12 V do ładowania smartfona i podobnych urządzeń.
Yamaha Tricity 155 jest standardowo wyposażona w ABS. Ma też hamulec parkingowy podobny do tego z Yamahy TMax. Wprowadzono też drobne zmiany stylistyczne tylnej części skutera, a w głównym reflektorze wykorzystano technologię LED.