Yamaha FZ8 – nowość w ofercie Japończyków na 2010 - Motogen.pl

Przedstawiamy pierwsze dane techniczne nowych modeli FZ8 i FZ8 Fazer, które zastąpią w ofercie Yamahy dobrze znane FZ6 i FZ6 Fazer!

Spekulacje na temat nowego dziecka spod znaku trzech skrzyżowanych kamertonów trwają już od jakiegoś czasu. FZ8, które zastąpi model FZ6, wywołuje niemałe emocje w motocyklowym światku, podsycane jeszcze umiejętnie przez samą Yamahę, która najpierw pokazała nam przód maszyny, a potem jedno oficjalne jej zdjęcie.
 

Teraz już wiemy, że motocykl napędzany będzie czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 779 ccm. Jednostka odda do dyspozycji kierowcy 106 KM przy 10 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wyniesie natomiast 82 Nm przy 8000 obr./min. Do kompletu inżynierowie zamontowali w FZ8 sześciostopniowa skrzynię biegów. Motocykl zalany wszystkimi płynami i gotowy do jazdy będzie ważył 215 kg. Oprócz nakeda o oznaczeniu FZ8N w salonach w na wiosnę pojawi się również jego brat FZ8 Fazer, czyli wersja wyposażona w przednią owiewkę.

Paweł Piszcz, Yamaha: Zamiast FZ6, w ofercie pojawi się model FZ8 w wersji Fazer oraz FZ8N. Te motocykle są bardzo pokrewne z większymi – FZ1. Tak naprawdę różnice kryją się w liftingu zewnętrznym oraz zmodyfikowanym silniku, który ma cztery zawory zamiast pięciu, mniejszą średnicę cylindra, co daje nam 779 ccm i 106 KM, zamiast 150 KM. Motocykl ten zostanie oficjalnie zaprezentowany w marcu, natomiast do sprzedaży w Polsce wejdzie w kwietniu. Propozycją mniejszego jednośladu, czyli bazowej 600-tki, pozostanie znana z ubiegłego roku XJ6, która od tego roku dostępna będzie w trzech odmianach, czyli naked XJ6N, bardziej turystyczny, wyposażony w półowiewkę XJ6 Diversion oraz nowość, XJ6 Diversion F, czyli wersja w pełnej owiewce, która wizualnie przypomina motocykl sportowy.
 

Więcej o motocyklach Yamaha