Jak podaje Japan Times, poprzez zmniejszenie kosztów produkcji i stały rozwój oferty Yamaha chce zwiększyć zysk z działalności operacyjnej. Oprócz tego producent ma wypuścić na rynek zaprezentowany w 2013 roku w Tokio mikrosamochód. Informacje potwierdził w wywiadzie Hiroyuki Yanagi – prezes Yamahy.
Koszt produkcji motocykli ma spaść o 20% dzięki stworzeniu bardziej uniwersalnych platform, co pozwoli na łatwiejsze i tańsze opracowywanie nowych modeli, dzięki czemu oferta szybko się powiększy. Producent zamierza również zwiększyć marżę, która do 2017 roku ma wzrosnąć do 7,5%, a w 2018 roku – do 10%. W ciągu najbliższych trzech lat Yamaha chce zostać drugim co do wielkości producentem motocykli. Światowym liderem jest oczywiście Honda.
Yamaha nie zapomniała też o projekcie Movit, który jest mikrosamochodem z silnikiem o pojemności 1000ccm. Samochód może pojawić się na rynku już w 2019. Producent planuje również otwarcie fabryki samochodów w Europie do 2020 roku.
Największym rynkiem zbytu dla Yamahy jest Indonezja, gdzie obecnie producent ma 31% udziału i chce go zwiększyć do 40%. Dzięki modelom MT-07 i MT-09 Yamaha sukcesywnie zwiększa sprzedaż również w Europie. W tym sezonie do salonów trafi sportowy turystyk MT-09 Tracer, który ma szanse powtórzyć sukces swoich „nagich” braci z serii MT.