W czwartym kwartale 2014 roku sprzedano 47 149 nowych motocykli marki Harley-Davidson, co dało wzrost o 2,8% w porównaniu z 45 875 motocyklami sprzedanymi w ostatnim kwartale 2013 roku. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedano 26 957 motocykli (wzrost o 1,6%), a w pozostałych krajach – 20 192 motocykli. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie wyniósł on aż 14,2%. W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) sprzedaż wzrosła o 8,7%. Ameryka Łacińska również odnotowała wzrost sprzedaży o 4,7%. Jedynie Kanada była w ostatnim kwartale pod kreską i to o 5,7%.
W całym roku 2014 sprzedano 267 999 motocykli, co dało wzrost o 2,7% w porównaniu do roku 2013, kiedy do klientów trafiło 260 839 motocykli. Po drugim kwartale ubiegłego roku producent zmniejszył swoje prognozy z przedziału 279 – 284 tysięcy sztuk do 270 – 275 tysięcy sztuk. Można zatem przyjąć, że analitycy niewiele się pomylili. Wynikało to z problemów z dystrybucją motocykli, a w szczególności modeli Street 500 i 750.
Zysk operacyjny w czwartym kwartale wyniósł 35,9 mln dolarów, co dało spadek w porównaniu z 60,7 mln dolarów w ostatnim kwartale 2013 roku. Decydujące zdanie miały niekorzystne kursy walut. Zysk ze sprzedaży motocykli do salonów i dystrybutorów wzrósł z 781,8 mln dolarów do 784,5 mln dolarów.
Łączny dochód ze sprzedaży motocykli w 2014 roku wyniósł 4,39 mld dolarów, co dało wzrost o 320 mln dolarów w porównaniu z rokiem 2013.
Prognozy na 2015 rok ponownie są optymistyczne, jeżeli oczywiście producent upora się z problemami logistycznymi. Harley planuje dostarczyć w tym roku od 282 000 do 287 000 motocykli. Najlepszym rokiem dla marki był 2007, kiedy to do klientów trafiło 350 000 motocykli, ale na taki wynik przyjdzie producentowi z Milwaukee jeszcze długo poczekać.
Więcej o motocyklach Harley-Davidson