W ostatnich latach przez paddock toru w Poznaniu przewinęły się puchary takich marek jak Honda, Yamaha, BMW, a nawet Hyosung. W tym sezonie amatorzy również nie mogli narzekać na brak opcji.
W ramach Pucharu Polski co prawda nie wystartowała klasa Pretendent, która dotychczas była przedsionkiem do klas Rookie i klas mistrzowskich, ale było wiele innych, lepszych propozycji. Pierwszą z nich był jedyny puchar markowy w tym roku, który zorganizowano przy Mistrzostwach Polski. Mowa oczywiście o pucharze Aprilia RSV4, który odbywał się już po raz drugi z rzędu i ponownie dostarczył wielu emocji. Zawodnicy startujący w tym pucharze już w ubiegłym roku zasilili szeregi klasy Rookie 1000.
Oprócz tego naprzeciw oczekiwaniom uczestników wyszli organizatorzy treningów motocyklowych Speed-Day i tutaj sporo się działo. Uruchomiono Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Okręgu Poznańskiego. W ramach tej serii odbywało się Speed-Day Trophy z podziałem na amatorów i profesjonalistów oraz zorganizowany wspólnie z Inter Motors puchar Triumph Daytona Speed-Day Cup. Organizatorzy mieli dwa cele: pierwszy to oczywiście dobra zabawa, a drugi to przygotowanie uczestników do wyścigów na poziomie krajowym. Ostatnia runda Daytona Speed-Day Cup odbywała się już przy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski i Pucharze Polski przy okazji rundy łączonej z międzynarodowym pucharem Alpe Adria.
Przygotowania do Speed-Day Trophy i Daytona Speed-Day Cup rozpoczęto już w kwietniu. Wtedy to wszyscy chętni mogli przyjechać na tor, zapoznać się z regulaminami i procedurami, a także wykonać badania lekarskie potrzebne do wzięcia udziału w pucharach i wyrobienia licencji B. Oprócz tego licencja B upoważnia do startów w Pucharze Polski, a więc chętni mogli już od początku sezonu próbować swoich sił w klasach Rookie, z czego niektórzy zawodnicy skorzystali. Oprócz tego podczas każdej edycji Speed-Day organizatorzy dodawali elementy procedur z Mistrzostw Polski i Pucharu Polski. Już po finale Speed-Day Trophy i Triumph Daytona Speed-Day Cup wielu zawodników deklarowało chęć startów w Pucharze Polski w sezonie 2015.
Czego można spodziewać się w przyszłym roku? Wiadomo już, że organizatorzy Speed-Day przygotowali ofertę nie tylko dla amatorów, ale również dla zawodowców. Każdy kto do 15 września wykupi pakiet Speed-Day za kwotę 3000 PLN będzie mógł również zakupić motocykle Honda na preferencyjnych warunkach. Na chętnych czekają modele CBR600RR, CBR1000RR Frieblade i CBR1000RR Fireblade SP. Oferta jest tym bardziej interesująca, że oprócz bardzo dobrych cen na same pojazdy, kupujący razem z motocyklem otrzymuje owiewki torowe i sety sportowe. Dzięki tej akcji nowy właściciel zapewnia sobie poza treningami również start w wyścigach Speed-Day Trophy, które powstało z myślą o amatorach . Oferta jest skierowana również do zawodników, którzy już ścigają się w ramach WMMP i PP. Organizatorzy nie wprowadzili żadnych ograniczeń co do przeróbek mechanicznych motocykli zakupionych w ramach promocji.
Czy oprócz akcji Speed-Day i Honda Motor Europe amatorzy i zawodowcy będą mogli liczyć jeszcze na jakieś promocyjne oferty i starty w pucharach markowych? Informacje płynące z różnych źródeł wskazują na to, że tak, ale jeszcze wszystko jest trzymane w tajemnicy. Warto zatem już teraz zacząć myśleć o przyszłym sezonie, ponieważ kilka jesienno – zimowych miesięcy minie bardzo szybko.