Voge 650 DS / DSX – niedrogi motocykl adeventure z dobrym wyposażeniem - Motogen.pl

Jaki niedrogi motocykl adventure wybrać? Świetną propozycją może być Voge 650 DS oraz 650 DSX. Silnik i konstrukcja znana z BMW, wyposażenie z wysokiej półki i bardzo dobra jakość wykończenia. Sprawdź go!

„Made in China” – kiedyś to stwierdzenie było synonimem niskiej jakości i niskiej ceny, a często także jednorazowości. Dziś realia przemysłu i biznesu się zmieniły diametralnie, a przykładem może być rynek motoryzacyjny. Chińskie fabryki, jeżeli tylko chcą, potrafią dostarczyć pojazdy wysokiej klasy, spełniające wysokie oczekiwania wybrednych konsumentów (także motocyklistów!) na całym świecie. Takim przykładem jest marka motocykli Voge.

Voge 650 DS i DSX – co to jest

Właścicielem marki Voge jest koncern Loncin – jeden z najbardziej rozpoznawalnych i jeden z najwyższej klasy producent motocykli w Chinach. Grupa Loncin wyprodukowała pierwszy silnik motocyklowy w 1993 roku, a na przestrzeni lat stała się strategicznym partnerem BMW Motorrad. Dla tej marki Loncin produkował silniki R13 używane w F 650 GS, a później także silniki do skuterów C400, a następnie całe skutery C400 i C400GT.

W 2018 roku Loncin uruchomił własną markę motocykli wysokiej klasy, przeznaczonych dla wymagających motocyklistów z Europy, czy USA. Tak powstał Voge. Jednym z ciekawszych modeli marki jest Voge 650 DS oraz DSX, czyli motocykl turystyczno-przygodowy. Jest przystosowany do dalekich podróży oraz do offroadu po twardych szutrach, a dzięki stosunkowo niewielkiej masie pozostaje wyjątkowo zwinny.

Napędza go jednocylindrowy silnik o pojemności 652 ccm – co ciekawe, konstrukcyjnie bazuje na silniku o nazwie kodowej R13, który grupa Loncin produkowała do motocykli BMW F 650 GS. Mamy więc do czynienia z wyjątkowo dobrą i sprawdzoną konstrukcją!

Zdjęcia Voge 650 DSX:

Silnik i podwozie w Voge 650 DS/X

Sześćset pięćdziesiątka to jednostka jednocylindrowa, chłodzona cieczą, z czterema zaworami na cylinder oraz z rozrządem DOHC. Silnik ten zweryfikowany i dopracowany jest pod każdym możliwym względem. Poza ogromnymi i bezawaryjnymi przebiegami, może pochwalić się mocą 47,5 KM. Taka wartość pozwala na zabawy w terenie i na dalekie podróże, a jednocześnie jest limitem dla kategorii prawka A2 – a więc nawet motocykliści z niepełnym prawem jazdy mogą cieszyć się jazdą Voge 650 DS i DSX.

Motocykl potrafi rozpędzić się do 160 km/h, a jego średnie spalanie może wynieść zaledwie 4,2 l/100km (wg. procedury WMTC, z normą Euro 5). To oznacza, że 18-litrowy zbiornik paliwa gwarantuje ponad 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu!

Spory prześwit modelu Voge 650 DS/X zdradza, że offroad nie jest mu straszny. Zawieszenie to produkty renomowanej marki KYB. Przedni widelec typu USD ma golenie o śr. 41 mm oraz skok 180 mm. Z tyłu pracuje amortyzator na dźwigienkach, wraz z łatwą regulacją napięcia wstępnego sprężyny.

Warto zaznaczyć obecność wydajnego, mocnego układu hamulcowego. Zestaw pochodzi od marki Nissin, a na przedniej osi pracują dwie tarcze o średnicy 298 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami. Nie zabrakło dwukanałowego ABSu – a co ciekawe, można go odłączyć do jazdy terenowej!

W stanie gotowym do jazdy, z pełnym zbiornikiem, Voge 650 DS/X waży niezwykle zadowalające 219 kilogramów.

Voge 650: czym różni się DS oraz DSX?

Motocykl Voge 650 zamówić można w dwóch wersjach: z dopiskiem DS lub DSX. Różnią się kołami:
– Voge 650 DS posiada felgi aluminiowe z oponami Metzeler o bardziej szosowym bieżniku;
– Voge 650 DSX posiada felgi szprychowe z oponami Pirelli o szutrowo-terenowym bieżniku.

Krótko mówiąc, wersja DS jest dopasowana do wypraw szosowych, natomiast odmiana DSX wyposażona wytrzymałe felgi i agresywniejsze opony zachęca do opuszczania asfaltu. W obu przypadkach rozmiary felg pozostają identyczne: 19” z przodu oraz 17” z tyłu.

Voge 650 DS / DSX: do turystyki, z pasażerem, w teren, do miasta

Voge 650 DS/X to motocykl prawdziwie uniwersalny. Jeżeli czujesz w sobie duszę podróżnika, wsiadaj! Będzie wygodnie, a owiewki skutecznie ochronią przed wiatrem i deszczem – do tego przednia szyba jest regulowana.

Motocykl zamówić można w wersji z zestawem trzech, fabrycznych, sztywnych kufrów – wraz ze stelażem. Dzięki solidnej konstrukcji podwozia, Voge 650 DS / DSX zapewni wygodę dalekiego podróżowania nawet z pasażerem i pełnym bagażem.

W odmianie DSX, Voge zaskakująco skutecznie sprawdzi się poza asfaltem. Wysoki prześwit i skok zawieszeń, wygodna pozycja do jazdy na stojąco oraz łatwość prowadzenia zachęcają do eksploracji terenowej i coraz ciekawszych wyzwań offroadowych.

Voge 650 DS/X to także dzielny kompan do codziennego przedzierania się przez miejską dżunglę. Niewygórowana masa, ergonomiczna pozycja i wysoka zwinność sprawią, że przeciskanie się pomiędzy samochodami oraz pokonywanie dziur i krawężników będą zadaniem zaskakująco łatwym.

Wysokie wyposażenie, niska cena – Voge 650 DS/X

Motocykle Voge imponują wytrzymałą konstrukcją oraz podzespołami renomowanych marek, ale także zaskakują wyposażeniem z wysokiej półki już w wersji fabrycznej.

650 DS oraz DSX chwali się widowiskowo wyglądającym i skutecznie oświetlającym drogę reflektorem LED. Zresztą całe oświetlenie motocykla wykonane jest w technologii LED. Zegary to kolorowy ekran TFT, który poza kompletem informacji z komputera pokładowego (np. średnie spalanie czy aktualny bieg) oferuje też funkcje dodatkowe. Posiada łączność Bluetooth, co pozwala sterować smartfonem; a do tego łączy się z czujnikami TPMS, dzięki czemu otrzymujemy ciągły podgląd ciśnienia w oponach. Na pokładzie jest także gniazdo ładowania USB.

Ile kosztuje Voge 650 DS oraz DSX, także z kuframi?

Voge 650 DS, czyli z aluminiowymi felgami, kosztuje 34 990 złotych. Z kolei Voge 650 DSX (felgi szprychowe) to wydatek dodatkowych około 1000 złotych. Oba te modele zamówić można wraz z kompletem sztywnych kufrów fabrycznych, wtedy doliczyć należy około 4000 zł do powyższych cen. (Ceny aktualne na rok 2022.)

Niezależnie od tego, którą wersję wybierzesz, Voge 650 DS oraz 650 DSX to motocykl kompletny, z łatwością konkurujący z najbardziej renomowanymi producentami. Połączenie sprawdzonej konstrukcji, wysokiego poziomu wyposażenia i niewygórowanej ceny wręcz zachwyca. Znajdź najbliższy salon Voge w Polsce i przekonaj się sam: voge.pl/gdzie-kupic


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany