Trzy nowe Junaki w sesji foto i wideo - backstage - Motogen.pl

W sesji wzięły udział trzy Junaki – najważniejsze premiery ostatnich miesięcy.

Pierwsza z nich to Junak M11 125 Cafe. Uwagę zwraca przede wszystkim klasyczna stylistyka i dbałość o detale. Charakterystycznie ukształtowana kanapa i zbiornik paliwa sprawiają, że motocykl wzbudza spore zainteresowanie. Do tego bardzo szerokie tylne ogumienie i podwójny, chromowany układ wydechowy. Warto zwrócić uwagę również na silnik Junaka M11 125 Cafe. To doskonale znana i sprawdzona jednostka, którą można spotkać w innych modelach – M11 i M16: chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik OHC o mocy niemal 11 KM. Cechuje się nie tylko wysoką kulturą pracy i brakiem wibracji przy wysokich prędkościach obrotowych, ale przede wszystkim zaskakującym, rasowym brzmieniem. Jednoślad zachęca do dostojnego pokonywania każdego kilometra. Przy tym może pochwalić się optymalnym rozłożeniem mas, co jest niezwykle istotne dla początkujących motocyklistów. Pięciostopniowa skrzynia biegów, miękko zestrojone zawieszenie, tarczowe hamulce na obu osiach mają zapewniać komfort jazdy i bezpieczeństwo.

Sesja foto i wideo nowych Junaków

Kolejnym modelem jest nowy Junak RS 125 w odmianie Pro. Wzmocnioną jednostkę napędową o mocy 12,2 KM zaopatrzono w system chłodzenia cieczą. Motocykl wyposażono w wydajny, w pełni hydrauliczny układ hamulcowy na obu osiach. Nowy RS 125 Pro jest jedną z ciekawszych propozycji dla posiadaczy prawa jazdy kat. B na rynku.

W tegorocznej sesji wziął udział także Junak M12 125. Designerzy zadbali o to, aby połączyć konserwatywne linie z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Nowy Junak posiada klasyczną linię zbiornika paliwa, który mieści 13,5 l benzyny, gwarantując zasięg przekraczający 600 kilometrów. W oczy rzuca się także solidne wykończenie końcówki układu wydechowego, który podkreśla klasyczny rodowód modelu M12. Warto również spojrzeć na błotniki, które zostały w całości wykonane z wysokiej jakości metalu.Za przyjemność z jazdy odpowiada komfortowo zestrojone zawieszenie. Cechą Junaka M12 duży rozstaw osi – 1435 mm, który sprawia, że motocykl wyróżnia się pewnością prowadzenia. Do dalszych wypadów zachęcają także duże koła, miękkie, dwuosobowe siedzisko, szerokie podnóżki oraz kierownica wyposażona w ergonomiczne manetki o sporej średnicy. Jednostka napędowa nowego Junaka M12 125 to innowacyjna konstrukcja, która zorientowana jest nie tylko na wysoką kulturę pracy, ale także na ekologię i ekonomię. Dwuzaworowy silnik o mocy 10.8 KM (7.4 kW) został wyposażony w wałek wyrównoważający, który skutecznie ogranicza wibracje jednostki przy wysokich prędkościach obrotowych. Sporo uwagi poświęcono optymalizacji osiągów, sprawiając, że Junak M12 wykazuje bardzo dobrą dynamikę w swoim segmencie.

Rama Junaka M12 125 to lekki i wytrzymały szkielet, w którym priorytetem było zabezpieczenie antykorozyjne. Składa się ono z trzech warstw, odpornych na działania wysokich temperatur oraz wilgoci. Projektanci zadbali także o dobry rozkład masy, co zdecydowanie zwiększa pozytywne doznania z jazdy. Przednia lampa to innowacyjna konstrukcja wykorzystująca technologię Lucalox™, która sprawia, że będziesz zaskoczony jej zasięgiem bez ryzyka oślepiania innych kierowców. Kierunkowskazy oraz tylny klosz światła pozycyjnego i stopu wykonano w technologii LED o żywotności do 30 000 godzin. Dzięki temu udało się zredukować także użycie energii oraz wpłynąć na bezpieczeństwo emitując więcej światła w porównaniu do tradycyjnych żarówek. Układ zapłonowy Junaka M12 sterowany jest poprzez mikroprocesorowy układ DI, który odpowiada za polepszenie osiągów jednostki napędowej, dużą kulturę pracy przy zachowaniu niskiego spalania.

Więcej o motocyklach Junak