Spis treści
Triumph Tiger Sport 800 powstał na bazie wersji 660 – jest równie zwinny, równie komfortowy, ale ma lepsze osiągi. Jest odpowiedzią na potrzebę rynku. Poznajcie go bliżej.
Tiger Sport 880 w skrócie
Triumph ponownie posłuchał swoich klientów – dokładnie tych, którym podobała się zwinność małego, turystycznego Tigera Sport 660, ale którzy chcieli od niego trochę więcej osiągów. Tak właśnie powstał zupełnie nowy Tiger Sport 800.
Jego silnik 800 ma wymiary zewnętrzne takie jak 660, ale wnętrze to nowa konstrukcja. Ma regularną kolejność zapłonów, bo T-Plane sprawdza się lepiej w terenie (opowiadaliśmy o cechach kolejności zapłonu przy Tigerze 1200). Nowa 800-tka ma znacznie mocniejszy środek i dół, ale nie ma nacisku na górną partię obrotomierza i wyśrubowane osiągi. Układ wydechowy jest zupełnie nowy.
Rama została zaczerpnięta z 660-tki, ale wykonano znaczne modyfikacje – na przykład kąt główki ramy jest minimalnie bardziej zrelaksowany. Pod względem ergonomii i komfortu, nowy Tiger Sport 800 jest niemal taki sam, jak Tiger Sport 660. Trochę lepiej chroni przed wiatrem. Ma kanapę na tej samej wysokości. Skok zawieszeń to 150 mm, ale poza regulacją naprężenia wstępnego, pojawiła się regulacja tłumienia odbicia z przodu i z tyłu.
Poniżej przeczytacie pełny, polski komunikat prasowy o Tigerze Sport 880.
informacja prasowa
Triumph Tiger Sport 800 2025 – zdjęcia:
Triumph Tiger Sport 800 2025 – opis
- Zupełnie nowy, trzycylindrowy, wydajny silnik o pojemności 800 cm3, dostarczający 115 KM mocy maksymalnej i 83 Nm momentu obrotowego
- Dynamiczne i budzące pewność, lekkie podwozie z regulowanym zawieszeniem Showa i dostosowaną ergonomią
- Technologia skoncentrowana na kierowcy, w tym zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów system ABS i kontrola trakcji, quickshifter, łączność Bluetooth, trzy tryby jazdy i tempomat, by uprzyjemnić każdą podróż
- Dostępne w salonach sprzedaży od marca 2025 r.
Triumph Motorcycles zaprezentował zupełnie nowego Tigera Sport 800, z rozpoznawalną, potrójną mocą charakteru i osiągów Triple’a, oferującego ekscytującą, angażującą i dynamiczną jazdę.
Zaprojektowany, z myślą o zapewnieniu idealnej równowagi między ekscytującymi, sportowymi osiągami, a możliwością odbywania dalekich podróży, Tiger Sport 800 oferuje porywającą wydajność silnika, angażujące, ale wygodne podwozie, niezrównaną wszechstronność i technologię skupioną na kierowcy, z wysoką specyfikacją i wykończeniem w jakości premium.
Zupełnie nowy, wydajny, trzycylindrowy silnik o pojemności 800 cm3, zapewnia 115 KM mocy szczytowej przy 10 750 obr./min. Co ważniejsze, 90% momentu obrotowego jest dostępne w całym zakresie średnich obrotów, osiągając szczyt 84 Nm przy 8500 obr./min, zapewniając dużą dostępność mocy, dzięki czemu natychmiastowa reakcja będzie zawsze odczuwalna dla kierowcy.
Dzięki dynamicznemu i dającemu poczucie pewności podwoziu, regulowanemu zawieszeniu Showa, radialnym zaciskom hamulcowym i wadze zaledwie 214 kg, Tiger Sport 800 prowadzi się zwinnie i responsywnie. Wyrzeźbione, aerodynamiczne nadwozie i owiewka pozwalają na lepszą ochronę przed wiatrem, ergonomia daje poczucie przestrzeni zarówno kierowcy, jak i pasażerowi, wygodne siedzenia i zintegrowane uchwyty dla pasażera zapewniają doskonały komfort podczas dłuższych przejażdżek.
Technologia skoncentrowana na kierowcy pozwala Tigerowi Sport 800 zapewnić optymalną wydajność w każdym środowisku. Trzy tryby jazdy umożliwiają jeźdźcowi dostosowanie reakcji motocykla do panujących warunków i płynnie integrują się z przepustnicą typu ride by wire oraz z przełączalną kontrolą trakcji.
Dodanie quickshiftera (Triumph Shift Assist) i tempomatu pozwala na wytchnienie podczas dłuższych podróży, podczas gdy zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów ABS i kontrola trakcji zapewniają najlepszą wydajność i kontrolę w każdych warunkach. Aby jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy, na wyposażeniu standardowym znajdują się LED-owe światła, wielofunkcyjne instrumenty LCD i TFT z nawigacją typu „zakręt po zakręcie” i Bluetooth, pozwalający na łączność z telefonem.
Aby każdy motocyklista mógł dostosować Tigera Sport 800 do własnych potrzeb, do dyspozycji jest ponad 40 dedykowanych akcesoriów, od tłumika Akrapovič typu slip-on z tytanową osłoną i końcówką z włókna węglowego, po pełen zestaw bagaży, w tym kufry boczne, które idealnie pasują do zintegrowanych mocowań na bagaż, oraz kufer centralny mieszczący dwa kaski. Klienci skorzystają również z niskich kosztów eksploatacji; dzięki najkrótszemu w swojej kategorii czasowi serwisowania, niedrogim, oryginalnym częściom Triumph’a i wiodącemu w swojej klasie interwałowi serwisowemu wynoszącemu 16 000 km.
Dyrektor ds. produktów Triumph Motorcycles Steve Sargent powiedział: „Sercem Tigera Sport 800 jest nowy, trzycylindrowy silnik, który zapewnia moc i emocje, jakich oczekują motocykliści, niezależnie od tego, czy codzienne dojeżdżają do pracy ulicami miasta, czy też w weekendy pokonują kręte, lokalne drogi.
Wiemy, że nasz klient jest bardzo wymagający i szuka motocykla, który budzi ekscytację podczas jazdy, ale także spełnia wszystkie praktyczne kryteria, których on potrzebuje. Dlatego opracowaliśmy najlepsze zestawienie, które obejmuje płynne dostarczanie mocy i idealną równowagę pomiędzy zwinnością a stabilnością, a także przystępną wysokość siedziska, wygodną, wyprostowaną pozycję do jazdy i możliwość zamontowania bagażu, który jest niezbędny dla klientów tej kategorii motocykli.
Chcieliśmy, aby w każdym zakręcie motocyklista poczuł natychmiastową kontrolę i precyzję, dlatego technologie takie jak przepustnica ride-by-wire, ABS zoptymalizowany pod katem pokonywania zakrętów i kontrola trakcji, a także trzy tryby jazdy, zapewniają optymalne osiągi. Dodatkowo quickshifter i tempomat wzmacniają te odczucia, dzięki czemu Tiger Sport 800 ma wszystko, czego potrzeba do satysfakcjonującej, a jednocześnie komfortowej jazdy”.
CAŁKOWICIE NOWY SILNIK TRIPLE – Tiger Sport 800 2025
Trzycylindrowy silnik Tigera Sport 800 dostarcza 115 KM mocy szczytowej i 84 Nm momentu obrotowego, zapewniając natychmiastowe przyspieszenie z płynnym, liniowym oddawaniem mocy, któremu towarzyszy głębokie, charakterystyczne brzmienie wydechu ze stali nierdzewnej.
Wyposażony jest również w płynnie działającą, sześciostopniową skrzynię biegów z quickshifterem w standardzie, która zapewniająca precyzyjną i lekką zmianę biegów, nawet podczas dłuższych podróży. Sprzęgło z systemem Slip Assist pozwala na niezwykle lekkie i precyzyjne wyczucie dźwigni, dając kierowcy większą kontrolę przy niskich prędkościach, co jest szczególnie przydatne w jeździe przez zatłoczone centra miast.
LEKKIE POKONYWANIE ZAKRĘTÓW I ZWINNOŚĆ – Tiger Sport 800 2025
Tiger Sport 800 wyposażony jest w najwyższej jakości regulowane elementy zawieszenia, takie jak widelec Showa typu upside down o średnicy 41 mm, z oddzielnymi funkcjami i regulacją tłumienia odbicia i kompresji. Zawieszenie uzupełnia tylny amortyzator Showa Monoshock, który pozwala na regulację tłumienia i odbicia oraz ma duży skok wynoszący 150 mm, a także zdalną hydrauliczną regulację napięcia wstępnego, która umożliwia łatwą optymalizację parametrów jazdy podczas przewożenia bagażu i pasażera.
Radialne, 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe Triumph’a i podwójne, przednie tarcze o średnicy 310 mm, w połączeniu z hamulcem tylnym, na który składają się przesuwny zacisk z jednym tłoczkiem i 255 mm tarcza, zapewniają łatwe i progresywne hamowanie o wyjątkowej sile, nawet przy pełnym obciążeniu jadąc z bagażem i pasażerem. Lekkie obręcze kół odlewane z aluminium są wyposażone w sportowo-turystyczne opony Michelin Road 5, zapewniające doskonałą przyczepność i wzbudzające pewność siebie w każdych warunkach jazdy.
Tiger Sport 800 sprawia, że każda przejażdżka staje się przyjemniejsza, dzięki dużej ilości miejsca za kierownicą, wyprostowanej pozycji podczas jazdy, połączonej z wygodnym, ergonomicznie zaprojektowanym siedzeniem z dużą ilością wypełnienia, które zapewnia komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Dla dodatkowego poczucia bezpieczeństwa, siedzenie pasażera posiada również zintegrowane uchwyty. Wysokość siedziska na poziomie 835 mm i wąski przekrok wzbudzają pewność siebie podczas manewrów przy niskiej prędkości i zapewniają spokój i poczucie stabilności podczas postoju. Regulowana, przednia szyba obsługiwana z łatwością jedną ręką i zintegrowane deflektory chroniące od wiatru uzupełniają się, aby zwiększyć komfort kierowcy przy dużych prędkościach. 18,6-litrowy zbiornik paliwa sprawia, że ten motocykl jest stworzony do weekendowych wycieczek.
TECHNOLOGIA UKIERUNKOWANA NA KIEROWCĘ – Tiger Sport 800 2025
Tiger Sport 800 jest wyposażony w technologię, która pomaga kierowcom wykorzystać w pełni możliwości motocykla w każdych warunkach, bez utraty ekscytacji związanej z jazdą.
Trzy tryby jazdy, Sport, Road i Rain, są dostępne po naciśnięciu jednego przycisku na kierownicy. W porównaniu z ustawieniem „Road”, tryb „Sport” pozwala na jeszcze szybszą reakcję przepustnicy, umożliwiając motocyklistom łatwiejsze uwolnienie osiągów 800 cm3, trzycylindrowego silnika. Natomiast tryb „Rain” zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy na mokrej nawierzchni, umożliwiając wcześniejszą interwencję kontroli trakcji, przy łagodniejszej reakcji przepustnicy.
Zoptymalizowany pod katem pokonywania zakrętów system ABS i kontrola trakcji zapewniają jeszcze większy spokój ducha w trudnych warunkach – dzięki czemu kierowcy mogą skupić się na przyjemności z jazdy. Ta zaawansowana technologia oblicza kąt pochylenia motocykla na podstawie 6-osiowej jednostki pomiaru bezwładności (IMU) i automatycznie dostosowuje poziom interwencji, aby zapewnić optymalną wydajność i kontrolę. Natomiast podczas dłuższych podróży tempomat zapewnia wygodę i zmniejsza zmęczenie.
Wyraźny i kompaktowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD znajdujący się nad zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT pozwala szybko odczytać potrzebne informacje i jest łatwy w obsłudze za pomocą wygodnej kostki przełączników. System łączności My Triumph, sterowany za pomocą Bluetooth montowany jest w standardzie, ułatwiając nawigację zakręt po zakręcie oraz pozwalając na obsługę telefonu i muzyki.
W pełni LED-owy system oświetlenia, wyposażony w charakterystyczne światła do jazdy dziennej (DRL), zapewnia doskonałą widoczność, a jednocześnie dodaje charakterystycznego i agresywnego wyglądu, który przyciąga uwagę na każdej drodze.
W DROGĘ – Tiger Sport 800 2025
Od podgrzewanych manetek po wydech typu slip on od Akrapovič, Tigera Sport 800 można dostosować do każdej przygody. Zarówno dostępna gama bagaży, jak i uchwyty zintegrowane do ich mocowania, zostały opracowane wraz z motocyklem, aby idealnie pasowały, działały i uzupełniały jego design.
Dzięki najlepszym w swojej klasie interwałom serwisowym, krótszym czasom serwisowania w porównaniu do konkurencji i 2-letniej gwarancji bez limitu kilometrów, która obejmuje również oryginalne akcesoria Triumph’a, Tiger Sport 800 pozwala na niskie koszty posiadania.
Klienci mogą wybierać spośród czterech przyciągających wzrok malowań, w tym Sapphire Black lub opcji premium; Graphite, Cosmic Yellow i Caspian Blue, wszystkie z kontrastującymi elementami koloru Sapphire Black. Motocykle trafią do salonów sprzedaży od marca 2025 r.
Triumph Tiger Sport 800 2025 – dane techniczne
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Chłodzony cieczą, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 798 cm³ |
Średnica | 78.0 mm |
Suw | 55.7 mm |
Stopień sprężania | 13.2:1 |
Maksymalna moc | 115 KM (84.6 kW) przy 10,750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 84 Nm przy 8,500 obr./min |
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa Bosch z elektroniczną kontrolą przepustnicy,3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport) |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku |
Układ napędowy | Łańcuch x-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe z systemem slip |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa, Quickshifter |
PODWOZIE | |
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, z tłoczonej stali |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne, 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 5-ramienne 17 x 5.5 cala |
Przednia opona | 120/70 R 17 |
Tylna opona | 180/55 R 17 |
Przednie zawieszenie | Widelec Showa typu upside down o średnicy 41 mm, z oddzielnymi funkcjami i regulacją tłumienia odbicia kompresji, skok 150 mm |
Tylne zawieszenie | Showa monoshock RSU z regulowanym tłumieniem odbicia i zdalną, hydrauliczną regulacją napięcia wstępnego, skok 150 mm |
Przednie hamulce | Podwójne, 310 mm pływające tarcze, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, OC-ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza, 255 mm tarcza, z jednym tłoczkiem, przesuwny zacisk OC-ABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY ORAZ WAGA | |
Długość | 2073 mm |
Szerokość kierownicy | 828 mm |
Wysokość bez lusterek | 1386 mm / 1303 mm (wysoko / nisko ustawiona owiewka) |
Wysokość siedzenia | 835 mm |
Rozstaw osi | 1422 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.8 ° |
Wyprzedzenie | 99 mm |
Masa z płynami | 214 kg |
Pojemność zbiornika | 18.6 litrów |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 4.7 litrów / 100 km |
Emisja | 109 g/km EURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
Zostaw odpowiedź