Spis treści
Triumph odświeżył swojego roadstera na rok 2025. Speed Twin 1200 oraz Speed Twin 1200 RS pojawią się w salonach już w grudniu. Co nowego?
Triumph zaprezentował właśnie nową odmianę swojego dużego motocykla typu roadster, należącego do linii „modern classics”. Chodzi oczywiście o model Speed Twin 1200, który dostępny będzie też w bardziej sportowej odmianie Speed Twin 1200 RS.
Ciężko mówić tutaj o rewolucyjnych zmianach względem poprzedniego modelu, choć przyznać trzeba, że Triumph zmodyfikował ten motocykl pod każdym względem. Unowocześniono wygląd, do silnika 2-cylindrowego znanego z Bonneville dodano 5 KM więcej, poprawiono zawieszenie, dorzucono nowoczesne systemy asystujące. Wszystko wskazuje na to, że Speed Twin 1200 (RS) stał się lepszy! Więcej w komunikacie od producenta:
informacja prasowa
- Na rok 2025, Triumph zaplanował wprowadzenie na rynek dwóch Speed Twin’ów, w tym nowego, jeszcze bardziej dynamicznego modelu RS
- Ulepszone podwozie, zastosowane dodatkowe technologie, w tym zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji, zwiększają dynamikę prowadzenia
- Ekscytujące, sportowe osiągi, z mocą szczytową większą o 5 KM
- Odświeżony styl, łączący współczesne, sportowe cechy z klasycznym designem
- Dostępne w salonach od grudnia 2024 r.
Triumph ogłosił wprowadzenie znaczących ulepszeń w motocyklu Speed Twin 1200 oraz zaplanował wypuszczenie na rynek nowego modelu Speed Twin 1200 RS, ostrzejszego, bardziej angażującego z jeszcze szybszą reakcją.
Nowy Speed Twin 1200, który będzie dostępny u dealerów na całym świecie od grudnia 2024 r., wyróżnia się udoskonalonym podwoziem, w tym przednimi widelcami i podwójnym zawieszeniem tylnym Marzocchi, co jeszcze bardziej wpływa na wciągające i dynamiczne prowadzenie, umożliwiając pokonywanie zakrętów w zrównoważony, naturalny i budzący pewność siebie sposób.
Wyrafinowane prowadzenie idzie w parze z lepszymi osiągami oraz większą o 5 KM mocą szczytową, zapewniając jeszcze więcej charakteru i sportowych emocji. Nowe technologie, takie jak układ Cornering ABS zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów i kontrola trakcji, są idealnie z wyczuciem zintegrowane.
Odświeżona stylistyka, łączy w sobie sportowy współczesny styl z DNA klasycznego designu. Pięknie zaprojektowane przez markę Triumph detale, podkreślają wyjątkową jakość wykonania.
Nowy model RS oferuje motocyklistom jeszcze więcej. Bardziej sportową ergonomię, dzięki przesuniętej kierownicy i tylnym podnóżkom, idzie ona w parze z wyjątkowym poziomem specyfikacji, w tym – w pełni regulowanymi widelcami Marzocchi i najwyższej klasy tylnym zawieszeniem Öhlins, a także zaciskami Brembo Stylema. Opony Metzeler Racetec RR K3 są montowane w standardzie, a quickshifter Triumph Shift Assist pojawia się po raz pierwszy w gamie Modern Classic.
Dyrektor ds. produktów firmy Triumph, Steve Sargent, powiedział: „Nowy Speed Twin 1200 RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów połączonych z klasycznym, sportowym wyglądem.
Aktualizacja nowego Speed Twin’a 1200 to znacząca ewolucja tego uwielbianego modelu, jak zawsze zadbaliśmy o zachowanie doskonałego prowadzenia i klasycznego stylu, które wszyscy podziwiają, jednocześnie zwiększając moc i wprowadzając nową technologię, która w płynny sposób poprawia wrażenia z jazdy”.
Triumph Speed Twin 1200 2025 – zdjęcia:
Triumph Speed Twin RS 1200 2025 – zdjęcia:
2025 Triumph Speed Twin 1200 – WSPÓŁCZESNY, KLASYCZNY, SPORTOWY STYL
Nowy, bardziej wyrzeźbiony zbiornik paliwa, o pochylonej linii i z głębokimi wycięciami z przodu, posiada odchylany korek wlewu typu flip-up. Panele boczne są prostsze i zaprojektowane tak, aby zintegrować się z nowymi, minimalistycznymi osłonami przepustnicy, która wykończona jest ze szczotkowanego aluminium.
Wiele inspirowanych klasyką detali zostało udoskonalonych i zaktualizowanych, w tym nowa, czarna, malowana proszkowo obudowa silnika, która jest teraz smuklejsza i bardziej kształtna. Bardziej kompaktowe tłumiki dodają ponadczasowego piękna nieprzerwanej linii wydechu.
Elegancki, okrągły reflektor LED z oświetleniem do jazdy dziennej DRL, wyposażony jest w nową, szczotkowaną, aluminiową ramkę ze stylowym aluminiowym wykończeniem.
Oszałamiające, jednoczęściowe siedzenie zostało wyprofilowane, aby było płytsze i bardziej wyrzeźbione, pasujące do sportowego stylu. Węższe z przodu, ułatwia motocyklistom jazdę w wyprostowanej pozycji. Siedzenie RS-a zyskało sportowe i stylowe wykończenie z wyjątkowymi przeszyciami.
Nowe, aluminiowe siedmioramienne smukłe felgi, ze sportowym wzorem, idealnie uzupełniają nowe nadwozie.
W przypadku Speed Twin’a 1200 dwa wzory malowania w dwóch schematach kolorów, jeszcze bardziej podkreślają nowoczesny charakter, a wyrazista grafika „1200” na zbiorniku oddzielająca górną część lakieru Crystal White lub Carnival Red od dolnej części Sapphire Black, daje jeszcze bardziej elegancki wygląd, sprawiając, że zbiornik wydaje się płytszy i dłuższy. Dostępna jest również bardziej klasyczna opcja Aluminium Silver z dyskretnym sygnowaniem „1200” i podwójnymi, czarnymi pasami.
Speed Twin 1200 RS jest dostępny w dwóch wariantach: wyrazistym – Baja Orange lub subtelnym – Sapphire Black, oba z naklejkami RS w kolorze złotym, które uzupełniają anodowane elementy zawieszenia.
Speed Twin 1200 RS oraz Speed Twin 1200 na 2025 – SKUPIONE, DYNAMICZNE PROWADZENIE
Jeszcze większy wybór dla motocyklistów – każdy model Speed Twin’a 1200 ma swoją własną, unikalną pozycję do jazdy, nadającą mu niepowtarzalnego charakteru i natury.
Kierownica w nowym Speed Twin’ie 1200, daje poczucie większej ilości przestrzeni podczas jazdy, jest też wyższa i bardziej wysunięta do przodu niż w poprzednim modelu. Widelce o średnicy 43 mm i podwójne, tylne zawieszenie Marzocchi zostały ulepszone i oprócz regulowanego napięcia wstępnego z tyłu, są teraz wyposażone w zewnętrzne zbiorniki. Udoskonalenia podwozia zwiększają zwinność i dynamikę Speed Twin’a 1200, zapewniając jednocześnie płynną, wysokiej jakości jazdę w rzeczywistych warunkach. Nowe zaciski radialne marki Triumph, zamontowane na podwójnych, 320 mm tarczach, wraz z uniwersalnymi oponami Metzeler Sportec M9RR, montowanymi w standardzie, zapewniają doskonałą siłę hamowania.
Dla motocyklistów poszukujących jeszcze większej dynamiki w osiągach i dodatkowych emocji, nowy Speed Twin 1200 RS oferuje bardziej angażującą pozycję do jazdy. Przy podniesionym tyle motocykla wysokość siedziska nieznacznie wzrasta. Kierownica pozostaje na tej samej wysokości co w poprzedniej generacji, ale przesuwa się bardziej do przodu, podczas gdy podnóżki są lekko podniesione i przesunięte dalej do tyłu.
Najwyższej jakości przednie zawieszenie z regulowanymi widelcami Marzocchi i tylne z Öhlins’a pasuje do dynamicznego charakteru RS’a. Dodatkową finezję na 320 mm tarczach zapewniają podwójne zaciski Brembo Stylema i opony o wysokiej wydajności Metzeler Racetec RR K3 w standardzie.
Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025 – PORYWAJĄCE, SPORTOWE OSIĄGI
Dodatkowe 5 KM mocy szczytowej uzyskano dzięki imponującemu, dwucylindrowemu silnikowi Triumph Bonneville 1200, o wysokim stopniu sprężania, osiągając 105 KM przy 7750 obr./min, dającemu możliwość utrzymania mocy przez dłuższy czas, aż do limitu obrotów. Kolejność zapłonu co 270° i niska bezwładność wału korbowego zapewniają natychmiastową reakcję z wyraźnymi impulsami mocy, a także zachowują intensywny moment obrotowy w całym zakresie, osiągając szczyt na poziomie 112 Nm.
POŁĄCZENIE NAJNOWSZEJ TECHNOLOGII Z KLASYCZNYM DESIGNEM – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025
Łącząc nowoczesne osiągi z klasycznym charakterem, motocykliści mogą dostosować reakcję silnika do swoich potrzeb za pomocą trybów jazdy Road i Rain, dodatkowo korzystając z funkcji Optimised Cornering ABS i kontroli trakcji, które są standardowo montowane w obu modelach. Ostrzejszy Speed Twin 1200 RS ma dodatkowy tryb jazdy Sport, który wyostrza reakcję przepustnicy i optymalizuje ustawienia kontroli trakcji, zwiększając moc i dynamikę motocykla.
Po raz pierwszy w jednostce opartej na Bonneville’u i unikalnie dla tej wersji, Speed Twin 1200 RS został wyposażony w quickshifter Triumph Shift Assist, zmieniający biegi w górę i w dół, który doskonale uzupełnia dostarczanie mocy i charakter motocykla. Dyskretnie umieszczony za dźwignią zmiany biegów, pozwala motocyklowi zachować nowoczesny, klasyczny styl.
Nowe wyświetlacze LCD i TFT zostały starannie umieszczone na klasycznej, okrągłej tarczy, co poprawiło widoczność i funkcjonalność, przy jednoczesnym zachowaniu ponadczasowego wyglądu Speed Twin’a. Umożliwiają one kompatybilność z nawigacją typu „zakręt po zakręcie” i łączność z telefonem, a także skrywają wygodne gniazdo ładowania USB-C.
Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025 – DETALE I WYKOŃCZENIE KLASY PREMIUM
Motocykliści, którzy przypatrzą się bliżej, dostrzegą wyjątkową dbałości o szczegóły z której słynie Triumph. Od przeprojektowanych osłon pięt i ramki reflektora po detale wykonane z aluminium w szczotkowanym wykończeniu na nowych panelach bocznych, poprzez aluminiowy wahacz i nowe uchwyty reflektora, które zostały anodowane, aby zapewnić trwałość i wysoką jakość wykończenia. Speed Twin 1200 RS jest wyposażony w specjalny dodatek w postaci przednich i tylnych błotników ze szczotkowanego aluminium.
AKCESORIA
Ponad 70% klientów posiadających Speed Twin’a dodaje do swoich motocykli akcesoria Triumpha, które odzwierciedlają ich unikalny styl. Dlatego osoby poszukujące nowoczesnego motocykla typu café racer, mają możliwość dodania ponad 50 oryginalnych akcesoriów, w tym kierownicy typu clip-on, pikowanego siedzenia typu bullet lub osłony siedzenia.
Cena w Polsce i dostępność – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025
Klienci mogą skonfigurować swój własny motocykl lub dowiedzieć się więcej na stronie triumphpolska.pl Motocykle trafią do salonów sprzedaży w grudniu 2024 r. Cena nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona.
DANE TECHNICZNE – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025
Speed Twin 1200 RS | Speed Twin 1200 | |
SILNIK I NAPĘD | ||
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° | Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cm³ | 1200 cm³ |
Średnica | 97.6 mm | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 12.1:1 | 12.1:1 |
Maksymalna moc | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 112 Nm przy 4 250 obr./min. | 112 Nm przy 4 250 obr./min. |
Układ zasilania | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy |
Układ wydechowy | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
PODWOZIE | ||
Rama | Kołyskowa, z rur stalowych | Kołyskowa, z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 17” x 3,5” | Odlewane z aluminium, 17” x 3,5” |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17” x 5,0” | Odlewane z aluminium, 17” x 5,0” |
Przednia opona | 120/70 R17 | 120/70 R17 |
Tylna opona | 160/60 R17 | 160/60 R17 |
Przednie zawieszenie | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mm | Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm |
Przedni hamulec | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS |
Tylny hamulec | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT |
WYMIARY I MASA | ||
Długość | 2073 mm | 2070 mm |
Szerokość kierownicy | 792 mm | 792 mm |
Wysokość bez lusterek | 1127 mm | 1140 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm | 805 mm |
Rozstaw osi | 1414 mm | 1413 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 22.6 ° | 22.4 ° |
Wyprzedzenie | 92 mm | 91 mm |
Masa z płynami | 216 kg | 216 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14.5 litrów | 14.5 litrów |
SERWIS | ||
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU) | ||
Zużycie paliwa | TBC | TBC |
Emisja CO2 | EURO 5+ ; Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. | EURO 5+ ; Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
Zostaw odpowiedź