Triumph Speed Twin 1200 (RS) na 2025 - lepszy pod każdym względem? [zdjęcia, opis, dane techniczne] - Motogen.pl

Triumph odświeżył swojego roadstera na rok 2025. Speed Twin 1200 oraz Speed Twin 1200 RS pojawią się w salonach już w grudniu. Co nowego?

Triumph zaprezentował właśnie nową odmianę swojego dużego motocykla typu roadster, należącego do linii „modern classics”. Chodzi oczywiście o model Speed Twin 1200, który dostępny będzie też w bardziej sportowej odmianie Speed Twin 1200 RS.

Ciężko mówić tutaj o rewolucyjnych zmianach względem poprzedniego modelu, choć przyznać trzeba, że Triumph zmodyfikował ten motocykl pod każdym względem. Unowocześniono wygląd, do silnika 2-cylindrowego znanego z Bonneville dodano 5 KM więcej, poprawiono zawieszenie, dorzucono nowoczesne systemy asystujące. Wszystko wskazuje na to, że Speed Twin 1200 (RS) stał się lepszy! Więcej w komunikacie od producenta:

informacja prasowa

  • Na rok 2025, Triumph zaplanował wprowadzenie na rynek dwóch Speed ​​Twin’ów, w tym nowego, jeszcze bardziej dynamicznego modelu RS
  • Ulepszone podwozie, zastosowane dodatkowe technologie, w tym zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji, zwiększają dynamikę prowadzenia
  • Ekscytujące, sportowe osiągi, z mocą szczytową większą o 5 KM
  • Odświeżony styl, łączący współczesne, sportowe cechy z klasycznym designem
  • Dostępne w salonach od grudnia 2024 r.

Triumph ogłosił wprowadzenie znaczących ulepszeń w motocyklu Speed ​​Twin 1200 oraz zaplanował wypuszczenie na rynek nowego modelu Speed ​​Twin 1200 RS, ostrzejszego, bardziej angażującego z jeszcze szybszą reakcją.

Nowy Speed ​​Twin 1200, który będzie dostępny u dealerów na całym świecie od grudnia 2024 r., wyróżnia się udoskonalonym podwoziem, w tym przednimi widelcami i podwójnym zawieszeniem tylnym Marzocchi, co jeszcze bardziej wpływa na wciągające i dynamiczne prowadzenie, umożliwiając pokonywanie zakrętów w zrównoważony, naturalny i budzący pewność siebie sposób.

Wyrafinowane prowadzenie idzie w parze z lepszymi osiągami oraz większą o 5 KM mocą szczytową, zapewniając jeszcze więcej charakteru i sportowych emocji. Nowe technologie, takie jak układ Cornering ABS zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów i kontrola trakcji, są idealnie z wyczuciem zintegrowane.

Odświeżona stylistyka, łączy w sobie sportowy współczesny styl z DNA klasycznego designu. Pięknie zaprojektowane przez markę Triumph detale, podkreślają wyjątkową jakość wykonania.

Nowy model RS oferuje motocyklistom jeszcze więcej. Bardziej sportową ergonomię, dzięki przesuniętej kierownicy i tylnym podnóżkom, idzie ona w parze z wyjątkowym poziomem specyfikacji, w tym – w pełni regulowanymi widelcami Marzocchi i najwyższej klasy tylnym zawieszeniem Öhlins, a także zaciskami Brembo Stylema. Opony Metzeler Racetec RR K3 są montowane w standardzie, a quickshifter Triumph Shift Assist pojawia się po raz pierwszy w gamie Modern Classic.

Dyrektor ds. produktów firmy Triumph, Steve Sargent, powiedział: „Nowy Speed ​​Twin 1200 RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów połączonych z klasycznym, sportowym wyglądem.

Aktualizacja nowego Speed ​​Twin’a 1200 to znacząca ewolucja tego uwielbianego modelu, jak zawsze zadbaliśmy o zachowanie doskonałego prowadzenia i klasycznego stylu, które wszyscy podziwiają, jednocześnie zwiększając moc i wprowadzając nową technologię, która w płynny sposób poprawia wrażenia z jazdy”.

Triumph Speed Twin 1200 2025 – zdjęcia:

Triumph Speed Twin RS 1200 2025 – zdjęcia:

2025 Triumph Speed Twin 1200 – WSPÓŁCZESNY, KLASYCZNY, SPORTOWY STYL

Nowy, bardziej wyrzeźbiony zbiornik paliwa, o pochylonej linii i z głębokimi wycięciami z przodu, posiada odchylany korek wlewu typu flip-up. Panele boczne są prostsze i zaprojektowane tak, aby zintegrować się z nowymi, minimalistycznymi osłonami przepustnicy, która wykończona jest ze szczotkowanego aluminium.

Wiele inspirowanych klasyką detali zostało udoskonalonych i zaktualizowanych, w tym nowa, czarna, malowana proszkowo obudowa silnika, która jest teraz smuklejsza i bardziej kształtna. Bardziej kompaktowe tłumiki dodają ponadczasowego piękna nieprzerwanej linii wydechu.

Elegancki, okrągły reflektor LED z oświetleniem do jazdy dziennej DRL, wyposażony jest w nową, szczotkowaną, aluminiową ramkę ze stylowym aluminiowym wykończeniem.

Oszałamiające, jednoczęściowe siedzenie zostało wyprofilowane, aby było płytsze i bardziej wyrzeźbione, pasujące do sportowego stylu. Węższe z przodu, ułatwia motocyklistom jazdę w wyprostowanej pozycji. Siedzenie RS-a zyskało sportowe i stylowe wykończenie z wyjątkowymi przeszyciami.

Nowe, aluminiowe siedmioramienne smukłe felgi, ze sportowym wzorem, idealnie uzupełniają nowe nadwozie.

W przypadku Speed ​​Twin’a 1200 dwa wzory malowania w dwóch schematach kolorów, jeszcze bardziej podkreślają nowoczesny charakter, a wyrazista grafika „1200” na zbiorniku oddzielająca górną część lakieru Crystal White lub Carnival Red od dolnej części Sapphire Black, daje jeszcze bardziej elegancki wygląd, sprawiając, że zbiornik wydaje się płytszy i dłuższy. Dostępna jest również bardziej klasyczna opcja Aluminium Silver z dyskretnym sygnowaniem „1200” i podwójnymi, czarnymi pasami.

Speed Twin 1200 RS jest dostępny w dwóch wariantach: wyrazistym – Baja Orange lub subtelnym – Sapphire Black, oba z naklejkami RS w kolorze złotym, które uzupełniają anodowane elementy zawieszenia.

Speed Twin 1200 RS oraz Speed Twin 1200 na 2025 – SKUPIONE, DYNAMICZNE PROWADZENIE

Jeszcze większy wybór dla motocyklistów – każdy model Speed ​​Twin’a 1200 ma swoją własną, unikalną pozycję do jazdy, nadającą mu niepowtarzalnego charakteru i natury.

Kierownica w nowym Speed ​​Twin’ie 1200, daje poczucie większej ilości przestrzeni podczas jazdy, jest też wyższa i bardziej wysunięta do przodu niż w poprzednim modelu. Widelce o średnicy 43 mm i podwójne, tylne zawieszenie Marzocchi zostały ulepszone i oprócz regulowanego napięcia wstępnego z tyłu, są teraz wyposażone w zewnętrzne zbiorniki. Udoskonalenia podwozia zwiększają zwinność i dynamikę Speed ​​Twin’a 1200, zapewniając jednocześnie płynną, wysokiej jakości jazdę w rzeczywistych warunkach. Nowe zaciski radialne marki Triumph, zamontowane na podwójnych, 320 mm tarczach, wraz z uniwersalnymi oponami Metzeler Sportec M9RR, montowanymi w standardzie, zapewniają doskonałą siłę hamowania.

Dla motocyklistów poszukujących jeszcze większej dynamiki w osiągach i dodatkowych emocji, nowy Speed ​​Twin 1200 RS oferuje bardziej angażującą pozycję do jazdy. Przy podniesionym tyle motocykla wysokość siedziska nieznacznie wzrasta. Kierownica pozostaje na tej samej wysokości co w poprzedniej generacji, ale przesuwa się bardziej do przodu, podczas gdy podnóżki są lekko podniesione i przesunięte dalej do tyłu.

Najwyższej jakości przednie zawieszenie z regulowanymi widelcami Marzocchi i tylne z Öhlins’a pasuje do dynamicznego charakteru RS’a. Dodatkową finezję na 320 mm tarczach zapewniają podwójne zaciski Brembo Stylema i opony o wysokiej wydajności Metzeler Racetec RR K3 w standardzie.

Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025 – PORYWAJĄCE, SPORTOWE OSIĄGI

Dodatkowe 5 KM mocy szczytowej uzyskano dzięki imponującemu, dwucylindrowemu silnikowi Triumph Bonneville 1200, o wysokim stopniu sprężania, osiągając 105 KM przy 7750 obr./min, dającemu możliwość utrzymania mocy przez dłuższy czas, aż do limitu obrotów. Kolejność zapłonu co 270° i niska bezwładność wału korbowego zapewniają natychmiastową reakcję z wyraźnymi impulsami mocy, a także zachowują intensywny moment obrotowy w całym zakresie, osiągając szczyt na poziomie 112 Nm.

POŁĄCZENIE NAJNOWSZEJ TECHNOLOGII Z KLASYCZNYM DESIGNEM – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025

Łącząc nowoczesne osiągi z klasycznym charakterem, motocykliści mogą dostosować reakcję silnika do swoich potrzeb za pomocą trybów jazdy Road i Rain, dodatkowo korzystając z funkcji Optimised Cornering ABS i kontroli trakcji, które są standardowo montowane w obu modelach. Ostrzejszy Speed ​​Twin 1200 RS ma dodatkowy tryb jazdy Sport, który wyostrza reakcję przepustnicy i optymalizuje ustawienia kontroli trakcji, zwiększając moc i dynamikę motocykla.

Po raz pierwszy w jednostce opartej na Bonneville’u i unikalnie dla tej wersji, Speed ​​Twin 1200 RS został wyposażony w quickshifter Triumph Shift Assist, zmieniający biegi w górę i w dół, który doskonale uzupełnia dostarczanie mocy i charakter motocykla. Dyskretnie umieszczony za dźwignią zmiany biegów, pozwala motocyklowi zachować nowoczesny, klasyczny styl.

Nowe wyświetlacze LCD i TFT zostały starannie umieszczone na klasycznej, okrągłej tarczy, co poprawiło widoczność i funkcjonalność, przy jednoczesnym zachowaniu ponadczasowego wyglądu Speed ​​Twin’a. Umożliwiają one kompatybilność z nawigacją typu „zakręt po zakręcie” i łączność z telefonem, a także skrywają wygodne gniazdo ładowania USB-C.

Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025 – DETALE I WYKOŃCZENIE KLASY PREMIUM   

Motocykliści, którzy przypatrzą się bliżej, dostrzegą wyjątkową dbałości o szczegóły z której słynie Triumph. Od przeprojektowanych osłon pięt i ramki reflektora po detale wykonane z aluminium w szczotkowanym wykończeniu na nowych panelach bocznych, poprzez aluminiowy wahacz i nowe uchwyty reflektora, które zostały anodowane, aby zapewnić trwałość i wysoką jakość wykończenia. Speed ​​Twin 1200 RS jest wyposażony w specjalny dodatek w postaci przednich i tylnych błotników ze szczotkowanego aluminium.

AKCESORIA

Ponad 70% klientów posiadających Speed ​​Twin’a dodaje do swoich motocykli akcesoria Triumpha, które odzwierciedlają ich unikalny styl. Dlatego osoby poszukujące nowoczesnego motocykla typu café racer, mają możliwość dodania ponad 50 oryginalnych akcesoriów, w tym kierownicy typu clip-on, pikowanego siedzenia typu bullet lub osłony siedzenia.


Cena w Polsce i dostępność – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025

Klienci mogą skonfigurować swój własny motocykl lub dowiedzieć się więcej na stronie triumphpolska.pl Motocykle trafią do salonów sprzedaży w grudniu 2024 r. Cena nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona.

DANE TECHNICZNE – Triumph Speed Twin 1200 (RS) 2025

 Speed Twin 1200 RSSpeed Twin 1200
SILNIK I NAPĘD  
RodzajChłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność1200 cm³1200 cm³
Średnica97.6 mm97.6 mm
Suw80.0 mm80.0 mm
Stopień sprężania12.1:112.1:1
Maksymalna moc105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min.105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy112 Nm przy 4 250 obr./min.112 Nm przy 4 250 obr./min.
Układ zasilaniaWielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdyWielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy
Układ wydechowyUkład wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnejUkład wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej
Układ napędowyŁańcuch X-ringŁańcuch X-ring
SprzęgłoWielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowegoWielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów6-stopniowa6-stopniowa
PODWOZIE  
RamaKołyskowa, z rur stalowychKołyskowa, z rur stalowych
WahaczDwustronny, aluminiowyDwustronny, aluminiowy
Przednie kołoOdlewane z aluminium, 17” x 3,5”Odlewane z aluminium, 17” x 3,5”
Tylne kołoOdlewane z aluminium, 17” x 5,0”Odlewane z aluminium, 17” x 5,0”
Przednia opona120/70 R17120/70 R17
Tylna opona160/60 R17160/60 R17
Przednie zawieszenie43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm
Tylne zawieszeniePodwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mmPodwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm
Przedni hamulecPodwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABSPodwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS
Tylny hamulecPojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABSPojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS
PrzyrządyWielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFTWielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT
WYMIARY I MASA  
Długość2073 mm2070 mm
Szerokość kierownicy792 mm792 mm
Wysokość bez lusterek1127 mm1140 mm
Wysokość siedzenia810 mm805 mm
Rozstaw osi1414 mm1413 mm
Kąt pochylenia główki ramy22.6 °22.4 °
Wyprzedzenie92 mm91 mm
Masa z płynami216 kg216 kg
Pojemność zbiornika paliwa14.5 litrów14.5 litrów
SERWIS  
Interwał między przeglądami16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU)  
Zużycie paliwaTBCTBC
Emisja CO2EURO 5+ ; Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.EURO 5+ ; Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany