Suzuki V-Strom 800 2024 - wersja asfaltowa, bez DE, oficjalnie! [nowość, opis, dane, zdjęcia] - Motogen.pl

Suzuki V-Strom 800, w wersji bez DE, jest modelem przede wszystkim do jazdy asfaltowej. Jest lżejszy i tańszy.

Suzuki właśnie pochwaliło się nowym modelem w swojej ofercie. Jest trzecim członkiem nowej rodziny osiemsetek – o przeciekach na jego temat już informowaliśmy. Dziś jednak wszystko stało się oficjalne: mamy asfaltowego Suzuki V-Strom 800, w wersji bez „DE” w nazwie! Biorąc po uwagę jak jeździła wersja DE i jaki potencjał drogowy miała wersja z offroadowym zawieszeniem, to jesteśmy przekonani, że nowy model może być prawdziwym szosowym dzikiem!

Suzuki V-Strom 800 na 2024 – film i zdjęcia

Dla kogo Suzuki V-Strom 800 2024?

Jak już udowodniliśmy w naszych testach, tegoroczny V-Strom 800DE stał się najlepszym V-Stromem w historii – sprawdzał się świetnie na szutrach i zaskakująco dobrze na asfaltach. Z kolei najnowszy V-Strom 800 przeznaczony jest dla tych motocyklistów, którzy w offroad zjeżdżają tylko sporadycznie i to raczej na ubite szutry, a ponad jazdę terenową, wyżej cenią sobie dalekie podróże na trasach asfaltowych.

Suzuki V-Strom 800 – lubimy ten silnik

Pod względem silnika i napędu, V-Strom 800 nie różni się od V-Stroma 800 DE. Oznacza to obecność fantastycznej, żywiołowej jednostki napędowej z dwoma cylindrami w rzędzie o pojemności 776 ccm. Osiągi to identyczne 84 KM oraz 78 Nm

Na pokładzie jest rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder i wał korbowy z czopami przestawionymi o 270 stopni. Jest też układ wałków wyrównoważających. W napędzie ukrywa się to samo sprzęgło SCAS.

V-Strom 800 2024: rama i hamulce

Nowy V-Strom 800 bez DE, zbudowany został na tej samej ramie głównej (i pomocniczej), co jego brat DE. Jest to więc konstrukcja mocna, sztywna i lekka, która z powodzeniem przyjmuje pasażera i kufry. Tylne koło pracuje na aluminiowym wahaczu.

Nowością są kluczowe elementy układu hamulcowego z przodu. Tarcze wprawdzie wciąż mają 310 mm średnicy, jednak teraz posiadają inny kształt. To dlatego, że obecne są zupełnie nowe, bardziej potężne zaciski – czterotłoczkowe, montowane radialnie, marki Nissin.

Nowy V-Strom 800 schudł i teraz waży z płynami 223 kg, czyli o 7 kilogramów mniej. Z powodu nowej geometrii zawieszenia, zmieniły się także wymiary: prześwit wynosi 185 mm, a siedzisko jest na 825 mm (czyli odpowiednio 35 mm mniej oraz 30 mm niżej niż DE).

Układ ABS, podobnie jak wcześniej, pracować może w dwóch trybach.

Nowe zawieszenie i koła: Suzuki V-Strom 800 2024

Nowością jest także, a w zasadzie przede wszystkim, zawieszenie. Zmieniły się wartości skoku osi przedniego i tylnego koła, który teraz w obu przypadkach wynosi po 150 mm.

Zaawansowany technicznie widelec upside-down Hitachi Astemo (SHOWA) SFF-BP gwarantuje nie tylko obniżenie masy, ale również znakomite właściwości prowadzenia przedniego koła. Taka charakterystyka sprzyja montowaniu go w motocyklach klasy adventure. Sztywność sprężyny została tak dobrana, aby zapewnić precyzję i komfort zarówno na krętych drogach, jak i stabilność na szybko pokonywanych prostych. W widelcu można ustawić napięcie wstępne sprężyny, co pozwala tak dostosować zawieszenie, aby najlepiej odpowiadało preferencjom użytkownika jak i warunkom, w których jest wykorzystywany motocykl.

W tylnym amortyzatorze gazowym Hitachi Astemo (SHOWA) można ustawić nie tylko napięcie wstępne sprężyny, ale również tłumienie odbicia. Regulacji napięcia sprężyny dokonuje się łatwo dostępnym i wygodnym w obsłudze pokrętłem. Jest to szczególnie przydatne, gdy trzeba przewieźć pasażera lub ciężkie bagaże.

W odróżnieniu od szprychowych felg 21/17 w modelu DE, nowość na 2024 posiada lżejsze felgi aluminiowe w rozmiarach 19″ z przodu i 17″ z tyłu, co przyłoży się na lepsze prowadzenie. Opony Dunlop D614F/D614 projektowano specjalnie z myślą o V-STROM 800. Mają nowy wzór bieżnika i specjalną konstrukcję wewnętrzną, a także nową mieszankę z dodatkiem krzemionki (poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni i charakteryzuje się dużą odpornością na zużycie). Opony są w rozmiarze typowym dla motocykli adventure sporadycznie zjeżdżających z asfaltu: 110/80R19 z przodu i 150/70R17 z tyłu.

Suzuki V-Strom 800 2024 – elektronika bez większych zmian

Pakiet elektroniki S.I.R.S. pozostał bez znaczących zmian względem V-Stroma DE. Oznacza to obecność takich systemów jak trzy tryby jazdy, kontrola trakcji STCS o 3 trybach, dwukierunkowy quickshifter (obecny na wyposażeniu podstawowym!), system easy start do łatwego uruchomienia silnika oraz asystent ruszania podbijający obroty. Centrum sterowania to przejrzysty ekran TFT 5″.

Suzuki V-Strom 800 2024: design, dodatki i kolory

Nowy V-Strom 800 pod względem designu jest niemal identyczny, jak wersja DE. Na wyposażeniu podstawowym nie posiada handguardów czy osłony pod silnikiem (ale można je dodać z katalogu akcesoriów). Cechą szczególną nowego V-Stroma jest obecność wyższej szyby, która jest niezbędna do podróżowania dalekosiężnego.

Nowością jest też zestaw kolorystyczny, a w zasadzie dwa nowe kolory. Poza niebieskim Pearl Vigor Blue pojawił się czarny Glass Sparkle Black oraz fenomenalny zielony Metallic Mat Steel Green.

Suzuki V-Strom 800 2024: cena i dostępność

Cena nowego Suzuki V-Strom 800 w Polsce będzie wynosiła 48 900 zł, a to o sześć tysięcy mniej, niż w przypadku wersji DE.

Oficjalnie dowiedzieliśmy się, że nowy V-Strom 800 jest już w zaawansowanym stadium dystrybucji, czyli motocykle w salonach w Polsce pojawią się w najbliższych dniach. V-Stroma 800 można już zamawiać.

Suzuki V-Strom 800 na 2024: dane techniczne

Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, rozrząd DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 776 cm3
Średnica x skok: 84 x 70 mm
Maksymalna moc: 84 KM/62 kW przy 8500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 6800 obr./min
Stopień sprężania: 12,8:1
Układ paliwowy: wtrysk paliwa
Układ zapłonowy: elektroniczny (tranzystorowy)
Rozrusznik: elektryczny
System smarowania: mokra miska olejowa
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Długość całkowita: 2255 mm
Szerokość całkowita: 905 mm
Całkowita wysokość: 1355 mm
Rozstaw osi: 1515 mm
Prześwit: 185 mm
Wysokość siedziska: 825 mm
Masa z płynami: 223 kg
Zawieszenie przednie: widelec upside-down
Zawieszenie tylne: pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: dwie tarcze 310 mm, zacisk czterotłoczkowy
Hamulec tylny: pojedyncza tarcza 260 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony: przód 110/80 R19M/C 59V, tył 150/70 R17M/C 69V
Pojemność zbiornika paliwa: 20 l
Zużycie paliwa: 4,4/100 km (22,7 km/l) wg WMTC
Emisja CO2: 104 g/km


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany