Sprzedaż motocykli w Unii Europejskiej - styczeń i luty 2015 - Motogen.pl

Łącznie od 1 stycznia do 28 lutego zarejestrowano 116 390 dwukołowych i trzykołowych pojazdów silnikowych. Najlepszymi rynkami zbytu były Hiszpania (15 800 sztuk, +13,1% r/r), Wielka Brytania (9 015 sztuk, +11,5% r/r) oraz Włochy (22 120 sztuk, +0,9%). Spadki odnotowano we Francji (27 570 sztuk, -7,1% r/r) oraz Niemczech (11 490 sztuk, -16,2%). Łącznie badany przez ACEM okres zamknął się ze spadkiem pierwszych rejestracji o 3%.

Motocykle
Sprzedaż motocykli wzrosła o 0,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zarejestrowano łącznie 83 760 motocykli – to o 460 sztuk więcej niż w styczniu i lutym ubiegłego roku. W tej kategorii najlepiej poradziła sobie Wielka Brytania (8000 sztuk, +16,1% r/r), Hiszpania (13 760 sztuk, +12,9%) oraz Włochy (19 200 sztuk, +4,4%). Znaczące spadki odnotował rynek niemiecki (11 450 sztuk, -13% r/r) oraz francuski (17 760 sztuk, -5,1%).

Skutery
Wygląda na to, że Europa zaczyna odwracać się od skuterów. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Z jednej strony mamy starzejące się społeczeństwa europejskie, a wiadomo, że 50-tki to atrybut młodych zmotoryzowanych. Z drugiej strony coraz więcej krajów puszcza oczko w stronę kierowców samochodów pozwalając im korzystać z motocykli 125cm3 na prawo jazdy kategorii B.

Łącznie zarejestrowano 32 620 skuterów – to o 4050 (-11,04%) mniej niż w roku ubiegłym. Jedynym krajem, który odnotował wzrost rejestracji, była Hiszpania (2050 sztuk, +14,2% r/r). Największe spadki wystąpiły na rynkach Francji (9815 sztuk, -10,5% r/r), Wielkiej Brytanii (1015 sztuk, -14,9% r/r), Włoch (2910 sztuk, -17,5% r/r) oraz Niemiec (3040 sztuk, -26,2%).

Autor: Wojciech Grzesiak