Royal Enfield Bear 650. Silnik, dane techniczne, cena, wyposażenie - Motogen.pl

Bear 650 to kolejny model oparty na silniku 650 cm³. To scrambler, będący stylistycznym i mechanicznym rozwinięciem Interceptora 650. Prosty design i konstrukcja dają nadzieję na niezawodną eksploatację i wszechstronność użytkowania.

O tym modelu pisaliśmy już wielokrotnie, ponieważ Royal Enfield nie ukrywał, że pracuje nad scramblerem opartym na Interceptorze. Co ciekawe, producent ma już w ofercie innego scramblera – słabowity, choć udany model Scram 411, oparty na modelu Himalayan.

Bear 650 – silnik

Bear 650 napędzany jest przez sprawdzony, chłodzony powietrzem i olejem dwucylindrowy silnik o pojemności 648 cm³, znany z Interceptora, Continentala GT i Super Meteora. Jednostka generuje moc 47 KM, a moment obrotowy został nieznacznie podniesiony w porównaniu do Interceptora – teraz wynosi 56,5 Nm przy 5150 obr/min. Ta zmiana możliwa była dzięki zastosowaniu nowego układu wydechowego 2-in-1.

Bear 650 – zawieszenie

W modelu Bear 650 zastosowano zawieszenie dostosowane do jazdy poza utwardzonymi drogami. Z przodu pracuje widelec Showa USD ze skokiem wynoszącym 130 mm (+20 mm w porównaniu do Interceptora). Tylne amortyzatory także przeszły modyfikacje, zapewniając teraz 115 mm skoku. Bear 650 porusza się na 19-calowym przednim i 17-calowym tylnym kole z kostkowanymi oponami.

Bear 650 – ergonomia

Pod kątem ergonomii Bear 650 został przystosowany zarówno do jazdy miejskiej, jak i przygód w terenie. Szersza niż w Interceptorze kierownica umożliwia wyprostowaną pozycję podczas jazdy, a zmodyfikowane ustawienie podnóżków poprawia kąt ugięcia kolan. Wysokość siedziska wynosi teraz 830 mm – najwyżej spośród modeli Royal Enfield 650 – co, w połączeniu z prześwitem 184 mm, zapewnia przyzwoite warunki do jazdy w umiarkowanie trudnym terenie.

Bear 650 – hamulce

W zakresie hamulców Bear 650 oferuje solidne rozwiązania. Przednia tarcza o średnicy 320 mm, znana z Interceptora, została uzupełniona o powiększoną tylną tarczę (270 mm), co ma poprawić siłę hamowania. Standardowy dwukanałowy ABS pozwala na dezaktywację tyłu, co jest istotne przy jeździe terenowej.

Scrambler ze szczyptą nowoczesności

Design Beara 650 oddaje ducha scramblera, a kilka nowoczesnych akcentów harmonijnie uzupełnia ten styl. Mamy tutaj w pełni LED-owe oświetlenie, czy okrągły wyświetlacz TFT z nawigacją, ale jednocześnie typowe dla scramblerów boczne panele z polami numerowymi.

Royal Enfield Bear 650 – cena

W Indiach Royal Enfield wycenił Beara 650 na 340 000 INR (16 000 zł), czyli drogo jak na ten segment. W Polsce, ze względu na duże obciążenia podatkowe, spodziewamy się ceny ponad dwukrotnie wyższej. Interceptor 650 ro wydatek nieco ponad 35 tys. zł, należy więc założyć, że Bear nie będzie tańszy. Premiera oficjalna ma odbyć się podczas targów EICMA, a pierwsze modele powinny trafić do salonów wiosną 2025 r.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany