To już piąty rok z rzędu kiedy Ducati odnotowało wzrost sprzedaży. W 2014 roku do klientów na całym świecie trafiło 45 100 nowych motocykli tej marki, co dało wzrost o 2% w stosunku do roku 2013.
Najlepiej sprzedawały się Monstery z liczbą 16 409 sztuk i wzrostem rzędu 31%. Duża jest w tym zasługa Monstera 1200 i 821. Bardzo dobrze sprzedawał się model 899 Panigale, który znalazł 5 806 nabywców, a ogólnie w klasie Superbike sprzedano 9 788 motocykli, co dało wzrost o 12%.
Wśród rynków zbytu królowała Europa, gdzie na Ducati zdecydowało się 19 743 klientów. Jednocześnie sprzedaż na naszym kontynencie spadła o 3%. Również we Włoszech sprzedaż Ducati zmalała i to aż o 14%. Na domowym rynku Ducati sprzedało 4 284 motocykle. W Wielkiej Brytanii natomiast zanotowano wzrost sprzedaży i to aż o 16% – tam na Ducati zdecydowały się 2 742 osoby.
Przy okazji producent zapowiedział, że zamierza skupić większą uwagę na rynkach Ameryki Północnej i Amerki Południowej. W Stanach Zjednoczonych sprzedano 8 804 motocykli, a w Brazylii – 1 174, co dało wzrost o 74%. Taki wynik w Brazylii wynika z tego, że dzięki Volkswagenowi motocykle Ducati są tam dostarczane w częściach i montowane na miejscu, co pozwala sprzedawać je w atrakcyjnych cenach.
Ducati z nadzieją spogląda również na rynek azjatycki, gdzie sprzedano 5 787 motocykli, co dało wzrost o 11%. Wyróżnione rynki to Tajlandia z 3 057 sprzedanymi motocyklami (+22% r/r), Chiny ze wzrostem sprzedaży na poziomie 97% oraz Japonia z 2 558 sprzedanymi motocyklami (+1% r/r). W Australii z kolei motocykle Ducati trafiły do 2 132 klientów, co dało wzrost o 13%.