Produkcja i eksport motocykli w Japonii - wrzesień 2014 - Motogen.pl

Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki wyprodukowały łącznie 50 476 motocykli, co dało spadek o 1,7% (868 sztuk) w porównaniu do września roku ubiegłego. Największy spadek zanotował segment pojemności większych niż 250 ccm, gdzie wyprodukowano 31 260 motocykli – o 575 sztuk mniej niż we wrześniu roku ubiegłego. Jednocześnie na japońskim rynku zanotowano wzrost sprzedaży motocykli z tego przedziału aż o 12% do 3002 sztuk. Duży spadek zanotował segment 51 – 125 ccm, bo aż o 32,4% z liczbą 8990 sprzedanych motocykli.

Wzrósł eksport motocykli z Japonii. We wrześniu kraj kwitnącej wiśni opuściło 37 281 nowych motocykli, co dało wzrost o 11,7% (3917 sztuk). Największym rynkiem zbytu była Ameryka Północna, gdzie trafiło 14 654 motocykli, w tym w samych Stanach Zjednoczonych znalazło się 12 910 maszyn. Do Europy trafiło 13 191 motocykli, a do Unii Europejskiej – 12 329.

Najwięcej motocykli wyjechało z fabryki Yamahy – 19 445 sztuk. Dalej są Suzuki z liczbą 12 819 sztuk, Honda z liczbą 11 130 sztuk i Kawasaki z liczbą 7 082 sztuk. Tym samym Yamaha była również największym eksporterem, a Japonię opuściło 16 629 motocykli tej marki. Na drugim miejscu znalazło się Suzuki z  8 834 szt., na trzecim – Honda z 6 486 szt., a na czwartym – Kawasaki z 5 332 szt.

 

Przedstawiono również dane za pierwsze półrocze bieżącego roku fiskalnego. Łącznie wyprodukowano 264 756 motocykli – to o 6,6% (16 330 szt.) więcej niż w roku ubiegłym. Na pierwszym miejscu jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych maszyn ponownie jest Yamaha z 98 358 szt., a dalej Suzuki – 69 276 szt., Honda – 60 635 szt. i Kawasaki – 36 127. Dane dotyczące eksportu również napawają optymizmem, ponieważ w pierwszym półroczu tego roku fiskalnego Japonię opuściło 196 550 motocykli – to o 9,4% (16 923 szt.) więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prym oczywiście wiodła Yamaha, która wyeksportowała 87 408 motocykli, a dalej były Honda – 39 388 szt., Suzuki – 38 788 szt. i Kawasaki – 30 966 szt. Najwięcej motocykli trafiło do Ameryki Północnej – 72 229 szt., w tym 64 554 szt. do Stanów Zjednoczonych oraz do Europy – 70 769 szt., w tym do Unii Europejskiej – 66 657 szt.

Autor: Wojciech Grzesiak