Produkcja i eksport motocykli w Japonii - październik 2014 - Motogen.pl

W październiku wyprodukowano 5847 jednośladów o pojemności do 50 ccm, 2840 jednośladów o pojemności od 51 do 125 ccm, 7889 jednośladów o pojemności od 126 do 250 ccm i 40 251 jednośladów o pojemności powyżej 250 ccm. Klasy poniżej 250 ccm zanotowały spadki kolejno o 476, 138 i 280 sztuk w porównaniu z październikiem ubiegłego roku. W przypadku motocykli o pojemności powyżej 250 ccm odnotowano wzrost produkcji o 4625 sztuk.

Najwięcej maszyn o pojemności poniżej 50 ccm wyprodukowało Suzuki i było ich aż 4364 sztuk. W pozostałych segmentach prym wiedzie Yamaha, która wyprodukowała w Japonii 1668 sztuk motocykli o pojemności od 51 do 125 ccm, 3836 motocykli o pojemności od 126 do 250 ccm i 18 351 motocykli o pojemności powyżej 250 ccm. Łącznie z Iwaty wyjechały 24 161 jednoślady. Na drugim miejscu znalazło się Suzuki z liczbą 14 383 sztuk, na trzecim Honda z liczbą 10 812 sztuk, a na ostatniej pozycji jest Kawasaki z liczbą 7471 sztuk.

Należy oczywiście pamiętać, że cała czwórka ma fabryki rozsiane po całym świecie i dane dotyczą tylko tych zlokalizowanych w Japonii.

W przypadku eksportu pomimo wzrostu produkcji w klasie powyżej 250 ccm liczba motocykli, które opuściły Japonię była mniejsza o 362 sztuki w porównaniu z październikiem ubiegłego roku i wyniosła 28 609 sztuk. W klasie do 50 ccm wyeksportowano 710 jednośladów i było to 174 sztuk mniej. Wzrost odnotowano w klasach od 51 do 125 ccm – o 171 sztuk do 3200 oraz od 126 do 250 ccm – o 167 sztuk do 6208. Łączna wartość eksportu wyniosła ponad 250 milionów dolarów.

Najwięcej motocykli wypłynęło do Ameryki Północnej (18 228 szt.) i Europy (12 939 szt.). Największym eksporterem była Yamaha z 18 866 pojazdami, a za nią Honda z 7666 szt., Kawasaki z 6354 szt. i Suzuki z 5841 szt.

Więcej o motocyklach Kawasaki Autor: Wojciech Grzesiak