Oficjalną prezentację zapoczątkowała część teoretyczna, dotycząca aspektów handlowych oraz technicznych. Prowadzona była wspólnie przez przedstawicieli Yamaha Motor Polska: Filipa Walczaka i Piotra Piszcza. Zaraz po niej zgromadzeni goście – dealerzy, przedstawiciele mediów i przyjaciele Yamaha – wsiedli na ciężarówkę Ził, która wywiozła ich na najwyższe wzniesienie, skąd rozciągał się niezapomniany widok na Zatokę Gdańską. Po chwili ich oczom ukazało się pięć nowych Grizzly 550. Największe wrażenie na wszystkich zrobił pojazd w kolorystyce na 2009 rok – wiśniowy metalik dodatkowo powlekany fakturą przypominającą plaster miodu. Ten kolor może być przebojem na jesieni! Goście wnikliwie mu się przyglądali, błyskały flesze, a dziennikarze przygotowali materiał filmowy.
Po pokazie przyszedł czas na jazdy testowe, które trwały przeszło pięć godzin. Uczestnicy mieli do wyboru trzy zróżnicowane pod względem trudności trasy, a także możliwość porównania Grizzly 550 z pojazdem o zbliżonej pojemności oferowanym przez konkurencję. Po zakończeniu testów rozpoczęła się część artystyczna uświetniona przez zespół muzyczny. Nie było też końca rozmowom na temat nowego pojazdu, który zdaniem ekspertów doskonale wpisuje się w ofertę firmy Yamaha, ciekawie ją uzupełniając.
Pojazd pojawi się w oficjalnej sieci sprzedaży Yamaha na początku września, cena zostanie ogłoszona w sierpniu 2008.