Nowy motocykl serii Sport Heritage – Yamaha XSR700 - Motogen.pl

Filozofia „Faster Sons”
Filozofia budowania motocykli serii Sport Heritage rozwija się i ewoluuje. Zachowując szacunek dla stylu i designu motocyklowych ikon z przeszłości, Yamaha konsekwentnie przesuwa granice technologii tak, aby tworzyć pojazdy z charakterem, nie znające pojęcia kompromisu pod względem jakości i dynamiki jazdy. Tę nową filozofię Yamaha nazwała „Faster Sons” jako ukłon wobec maszyn z przeszłości, lecz również wyraz dumy z „szybszych potomków” (z ang. Faster Sons) produkowanych obecnie i w przyszłości.

Na dowód realizowania tej filozofii Yamaha nawiązała współpracę z legendarnym twórcą motocykli typu custom – Japończykiem Shinya Kimurą, na co dzień pracującym w Los Angeles. Jego wsparciem dla projektu „Faster Sons” było stworzenie pierwszego motocykla koncepcyjnego „Faster son”, który ucieleśnia wiarę Yamahy i samego Kimury w sens łączenia stylu retro z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Inspiracja dla designu
Owocem współpracy z Shinya Kimurą jest pierwszy motocykl seryjny Yamahy zbudowany według założeń filozofii „Faster Sons”. Oto dziś do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza najnowszy XSR700 – spontaniczny street bike w stylu retro. Motocykl ten stanowi hołd dla ikony XS650, której minimalistyczny design do dziś pozostaje arcydziełem i inspiracją dla obecnych pokoleń.

Za sprawą zapierającej dech stylizacji i zastosowanych najnowszych technologii, XSR700 wypełnia nadzieje wiązane ze współpracą Yamahy i Kimury, stanowiąc perfekcyjny mix ponadczasowego stylu, nowoczesnej techniki oraz emocjonujących wrażeń z jazdy.

XSR700 to uczta dla zmysłów, a jego szyk podkreśla szereg jakościowych komponentów. Kierowca doceni prawdziwą aurę retro na kanapie o podwójnej fakturze, osadzonej na łatwej do customizacji, przykręcanej ramie pomocniczej. Staromodny reflektor ze wspornikiem dominuje z przodu, a stylowy zbiornik paliwa z aluminium przypomina, że to maszyna „Faster Sons”. Przy masie zaledwie 186 kg w stanie gotowym do jazdy, XSR700 jest pierwszym w swoim rodzaju, „nowoczesnym klasykiem” nie tylko dla początkujących, lecz również dla doświadczonych motocyklistów.

Stylowy prędkościomierz utrzymany „w duchu epoki” zajmuje miejsce pośrodku szerokiej, wygiętej do tyłu kierownicy, która pozwala zachować swobodną i wyprostowaną pozycję jazdy. Do osłony modułów elektroniki high-tech motocykla przewidziano boczną siatkę, a zastosowanie jakościowych materiałów w komponentach maszyny, m.in. aluminiowego błotnika przedniego czy aluminiowej obudowy chłodnicy silnika, uzupełnia nostalgiczną atmosferę retro. Krótki, pękaty tłumik podaje odpowiedni „soundtrack”; opony Pirelli Phantom na obu kołach nie tylko pasują wizualnie do stylowego designu motocykla, lecz także doskonale trzymają go na drodze.

Przyjemność z jazdy
Wygląd to nie wszystko. Bijącym mocarnie sercem XSR700 jest jeden z najlepszych w klasie, 2-cylindrowy silnik Yamaha o pojemności skokowej 700 cm3. Ta napędzająca europejski sukces kilku ostatnich konstrukcji Yamahy jednostka była oczywistym wyborem dla XSR700. Zadziorny silnik, zbudowany według koncepcji crossplane (czyli z przestawionymi czopami korbowodów) rozwija liniowo moment obrotowy w celu zapewnienia wyjątkowych przyspieszeń, jak i czystej przyjemności z jazdy na każdym biegu. Nieparzyste zapłony co 270 stopni gwarantują „odlotowe” wrażenia już od startu i niewiarygodną trakcję, dostarczając moc płynnie i bez wahania – aż do czerwonego sektora na skali obrotomierza.

Moc napędu wymaga naturalnie dobrej kontroli, a XSR700 ma niewielu równych na polu własności jezdnych, albowiem lekkie i kompaktowe podwozie z krótkim, 530-milimetrowym wahaczem zapewnia godną uznania zwinność i pewność prowadzenia. Tego rodzaju kombinacja jednostki napędowej z układem podwozia powoduje, iż XSR700 to idealny wybór dla początkujących użytkowników (dodatkowym atutem jest seryjny ABS), a także źródło ogromnej frajdy dla bardziej wprawnych motocyklistów. Tylne zawieszenie typu Monocross-link posiada poziomy amortyzator mocowany bezpośrednio do skrzyni korbowej silnika, co nie tylko poprawia „czystość” wyglądu motocykla, lecz także wpływa na usprawnienie charakterystyki podwozia. Kolejnym przykładem nowoczesnej technologii uzupełniającej styl retro tego motocykla są 10-ramienne obręcze z lekkiego stopu oraz nacinane tarcze hamulcowe o średnicy 282 mm i 4-tłoczkowe zaciski z przodu – pomyślane jako metoda skrócenia drogi hamowania.

XSR700 to pierwszy jednoślad w ofercie Yamahy, który krzewi styl Sport Heritage w sposób całościowy, łącząc inspiracje pochodzące ze „starej szkoły” motocyklowej z najnowszymi technologiami tak, aby jazda była nieustającą przyjemnością.

Akcesoria
Umożliwienie właścicielowi zademonstrowania swej własnej indywidualności na motocyklu jest jedną z najważniejszych wartości serii Sport Heritage. XSR700 podąża tropem oferowania maksimum możliwości personalizacyjnych każdemu kierowcy. Stąd też obszerny katalog oryginalnych opcji i dodatkowego wyposażenia XSR700, który daje większe możliwości customizowania tych bike’ów przez ich właścicieli. Ponadto, kilku znanych zawodowych customizerów wtajemniczonych w koncepcję XSR700 zostało już zaproszonych do opracowania projektów „Yard Built” na bazie tego modelu. Efekty ich działań poznamy jeszcze w tym roku.

Odzież
W celu zapewnienia kierowcom pełni doznań we wspomnianym już „duchu epoki” Yamaha proponuje także pełen zestaw odzieży sygnowanej „Faster Sons”. Są to wyjątkowe kurtki skórzane, rękawice Sport Heritage, kaski motocyklowe oraz szereg innych artykułów ubraniowych na niedzielną przejażdżkę lub na doroczną podróż do mekki motocykli typu custom, czyli na festiwal Wheels & Waves we francuskim Biarritz.

Najważniejsze cechy XSR700:
    Skórzana kanapa o podwójnej fakturze materiału z haftowanym logo marki
    Aluminiowy zbiornik paliwa w stylu retro
    Aluminiowy błotnik przedni
    Szeroka, wygięta w tył kierownicza
    Siatkowe panele boczne
    Krótki, pękaty tłumik wydechu
    Bogaty wybór akcesoriów dla customizacji

Najważniejsze cechy podwozia
    Lekka, kompaktowa konstrukcja podwozia
    Skrócony, 530-milimetrowy wahacz
    Łatwa do customizacji, przykręcana tylna rama pomocnicza
    Poziomy amortyzator Monocross
    Seryjny układ przeciwblokowania hamulców ABS

Najważniejsze cechy silnika
    Rzędowy, 2-cylindrowy o pojemności skokowej 700 cm3
    Układ czopów korbowodowych typu crossplane
    Liniowy wykres momentu obrotowego
    Płynność oddawania mocy aż do najwyższych obrotów silnika

Kolory nadwozia:
Zielony – Forest Green
Stalowy – Garage Metal

Dostępność pojazdu: od listopada 2015 r. Dostępność kolorystyki może być ograniczona.

Więcej o motocyklach Yamaha</a