Z 32 tytułami AMA Supercross – więcej niż jakikolwiek inny producent – seria KX z pewnością zasługuje na miano kreatora mistrzów. Najnowsze wcielenie KX450F charakteryzuje się znaczącym obniżeniem masy silnika i nadwozia, dzięki czemu powstał prawdziwy reprezentant wagi lekkiej na sezon 2016. Uzyskanym dzięki temu ostrzejszym właściwościom jezdnym towarzyszy smuklejsze nadwozie i jeszcze mocniejszy silnik, które dodatkowo zwiększają potencjał tej prawdziwej ikony MX1.
Mniejszy ciężar to tylko jedna z wielu zmian wprowadzonych w czołowym „off- roaderze” Kawasaki. W silniku wprowadzono usprawnienia z wykorzystaniem technologii opracowanej dla kierowców fabrycznych, a rozwiązanie konstrukcyjne „works-base bridged-box bottom piston” jest unikatowe dla Kawasaki i zostało pierwszy raz wprowadzone w motocyklu motokrosowym produkowanym masowo w modelu 2010 KX450F. Modyfikacje głowicy silnika, zaworów dolotowych, krzywek wlotowych na wałku rozrządu i układu wydechowego przyczyniły się do przemiany tej dopracowanej maszyny w precyzyjne narzędzie wyścigowe.
Najwyższej klasy elektronika, obejmująca takie rozwiązania, jak tryb kontroli ruszania, złączki DFI plug-and-play oraz możliwość zmiany ustawień ECU pozwalają jeszcze lepiej dostroić parametry KX450F do dowolnej nawierzchni i warunków drogowych. Korzystając z nowego, przenośnego zestawu kalibracyjnego KX FI każdy kierowca może uzyskać taką samą precyzję regulacji parametrów wtrysku paliwa (FI), jak fabryczne zespoły mechaników Kawasaki. Ponadto, zapewniono najlepszą ergonomię dostosowania sprzętu do kierowcy, umożliwiając czteropozycyjną regulację kierownicy i dwupozycyjną regulację podnóżków.
Dopełnieniem smukłego i lekkiego nadwozia KX450F jest wyścigowe zawieszenie SFF-Air TAC o olbrzymich możliwościach. Wykorzystanie tytanu i alumitu w połączeniu z lekką aluminiową konstrukcją zapewnia wyższą odporność i obniżenie tarcia. Duże 49 mm rury wewnętrzne gwarantują stabilną jak skała sztywność widelca, a bardzo niska charakterystyka tarcia przekłada się na alabastrowe, miękkie działanie. Te wyjątkowe cechy zawieszenia o bardzo szerokim zakresie regulacji pozwalają na łatwe dostosowywanie podczas tuningu między zawodami.
Potężne tarcze hamulcowe dają zapas siły hamowania przy utrzymaniu pełnej sterowności, a przednia tarcza 270 mm nie tylko doskonale wygląda, ale też nie wykazuje żadnych oznak zmęczenia, aż do samej mety.
2016 KX450F ma sportowy wygląd fabrycznej maszyny wyścigowej o minimalistycznej sylwetce. Nowy wygląd obejmuje jeszcze węższą, inaczej ustawioną osłonę chłodnicy, bardziej płaskie siedzenie i zbiornik oraz gładkie łączenia zapewniające kierowcy szeroki zakres ruchów.
Nowe, agresywne nadwozie wygląda na bardziej zwarte, co dodatkowo podkreśla fabryczny styl i elementy graficzne. Czarne alumitowe obręcze, czarne osłony widelca i zielone akcenty są znakiem rozpoznawczym niepowtarzalnej tożsamości Kawasaki.
Na koniec zielone, alumitowe wykończenie regulatorów zawieszenia i zielone elementy osłon silnika nadają KX450F wygląd ekstremalnej maszyny wyścigowej. Jeśli chodzi o kolor, to każdy motocyklista wyścigowy wie, że seledynowa zieleń to jedyna akceptowalna opcja.
W sezonie 2016 rywalizacja będzie równie ostra, jak zawsze.
KX450F pozostaje dumnym liderem w swojej klasie o doskonałych parametrach technicznych i sprawności na torze – bez żadnych kompromisów. Moc dla chwały – nowy KX450F bez wątpienia przyczyni się do wielu zwycięstw w tym sezonie, dając kierowcom Kawasaki najlepsze doświadczenia sportowe w życiu.
Więcej o motocyklach Kawasaki</a