Nowy Burgman 200 ABS dołączy do gamy jednośladów Suzuki w 2014 roku. To trzecia generacja popularnego i ekskluzywnego skutera, którego historia rozpoczęła się w 2002 r. Przez 11 lat w Europie sprzedanych zostało ponad 20 000 sztuk skuterów z silnikami o pojemności 150 cm3 i 24 300 skuterów napędzanych silnikami o pojemności 200 cm3 (dostępne od roku 2006). Filozofia skuterów serii Burgman opiera się na hasłach „Elegancja. Komfort. Luksus”.
Nowy Burgman 200 ABS może pochwalić się największym zasięgiem w swojej klasie, najniżej położonemu siedzeniu i ergonomicznie ukształtowanej podłodze, która ułatwia podparcie skutera po zatrzymaniu się. Obszerny schowek pod siedzeniem pozwala schować dwa pełnowymiarowe kaski (41 l), a schowki w przedniej części skutera mają największą pojemność w swojej klasie (5,5 l)
Nowy Burgman 200 ABS napędzany jest lekkim i kompaktowym silnikiem o pojemności 200ccm i dużej elastyczności zwłaszcza w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych. Chłodzony cieczą silnik zblokowany jest z przekładnią CVT. Nowy Burgman 200 wyposażony jest w układ ABS współpracujący z tarczami hamulcowymi o średnicy 240 mm.
Przedni widelec teleskopowy z tłoczyskami o średnicy 33 mm zapewnia komfortową jazdę także na drogach o niezbyt równej nawierzchni. Regulowane zawieszenie tylne wyposażone jest w regulację napięcia wstępnego sprężyn. Siedzenie Nowego Burgmana 200 ABS jest położone na najniższej wysokości (735 mm) w swojej klasie, co wraz z ergonomicznie ukształtowaną podłogą i wąską przednią częścią siedzenia ułatwia pewne podparcie nogą po zatrzymaniu skutera. W porównaniu z poprzednią generacją w Nowym Burgmanie 200 zwiększono wysokość szyby czołowej (o 110 mm), przez co polepszeniu uległ ochrona przed wiatrem.
Zestaw wskaźników wyświetla informacje dotyczące ilości dostępnego paliwa, a także średniego zużycia paliwa, przebiegu dziennego (zakres A i B) oraz konieczności wymiany oleju. Wyświetlacz LCD został wkomponowany między analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. W górnej części wyświetlacza umieszczony jest zegar. Specjalna kontrolna ECO znajdująca się pod obrotomierzem informuje prowadzącego o oszczędnym trybie jazdy. Burgman 200 ABS wyposażony jest w nowe, podwójne lampy przednie i podwójne lampy tylne.