Spis treści
Stworzona w 2003 r. wraz z pojawieniem się na rynku Vespy GT 125 i 200, rodzina dużych Vesp ewoluowała począwszy od 2005 r., kiedy to pojawiła się wersja GTS. W kolejnych latach rodzina ta powiększała się stopniowo o coraz mocniejsze silniki, z których największy ma pojemność 300 ccm.
Duża, wygodna i niezwykle bezpieczna Vespa GTS łączy w sobie miejską elegancję i zacięcie turystyczne, które od zawsze towarzyszy dużym modelom Vespy.
Vespa GTS dostępna jest w czterech wersjach:
• GTS
• GTS Super
• GTS SuperSport
• GTS Touring.
Wersje GTS i GTS Super mają wszystkie cechy charakterystyczne dla marki Vespa – styl, wygodę, bezpieczeństwo i sportowego ducha. W sezonie 2017 do gamy kolorystycznej dołączą dwa zupełnie nowe kolory – beżowy i błękitny.
Wersja GTS SuperSport nawiązuje do legendarnych modeli z przeszłości, takich jak Vespa GS z 1950 r, Vespa 180 SS oraz model TP „Pole Position” z 1985 r. Jej sportowy charakter dodatkowo podkreślają elementy graficzne oraz dodający jej zadziornego wyglądu nowy matowy lakier w kolorze żółtym dostępny w sezonie 2017 oraz znany już kolor szary mat.
Z kolei nowa Vespa GTS Touring powstała na bazie klasycznego modelu GTS i ma zacięcie turystyczne. Nawiązujący stylem do legendarnych modelów turystycznych skuter GTS Touring nadaje się doskonale do jazdy miejskiej oraz do dłuższych podróży. Charakterystycznym elementem Vespy GTS Touring są dostępne w standardzie szyba oraz przedni i tylni bagażnik. W sezonie 2017 model ten będzie można kupić w kolorze brązowym oraz nowym, matowym czerwonym.
Styl i komfort
Wszystkie wersje Vespy o dużym nadwoziu mają przestronny schowek na kask, wygodne siedzisko oraz najnowszej generacji deskę rozdzielczą.
Nowa seria standardowo wyposażona jest w port USB umieszczony w schowku wewnątrz osłony na nogi oraz żarówki led umieszczone w kierunkowskazach, a także wykorzystywane w reflektorach świateł dziennych.
Technologia
Firma Piaggio jako pierwsza wyposażyła swoje skutery w system kontroli trakcji ASR, do niedawna dostępny wyłącznie w motocyklach z najwyższej półki. Wraz z systemem ABS jest to standard wyposażenia gamy Vespa GTS z silnikami o pojemności 300 ccm.
Ponadto wszystkie wersje GTS są przystosowane do podłączenia zaawansowanej technologicznie platformy multimedialnej VPM (Vespa Multimedia Platform). Platforma ta umożliwia podłączenie smartfona do systemu elektronicznego skutera i korzystanie z niego jak z wielofunkcyjnego komputera pokładowego wyświetlającego szereg danych na temat pojazdu, takich jak moment obrotowy, przyspieszenie wzdłużne, chwilowe i średnie zużycie paliwa, średnia prędkość, poziom naładowania akumulatora itp. Na smartfonie podłączonym do platformy VPM wyświetlają się również mapy, trasy oraz stacje benzynowe i serwisowe. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca otrzymuje również informacje na temat stanu opon i poziomu ciśnienia, oraz otrzymuje stosowne ostrzeżenia. Funkcja ogólnej analizy pozwala na monitorowanie ogólnego stanu pojazdu.
Nowy silnik 300 ccm
Vespa GTS, GTS Super, GTS SuperSport i GTS Touring wyposażone są w nowoczesny i zaawansowany technicznie jednocylindrowy, czterozaworowy i czterosuwowy silnik o pojemności 300 ccm z elektronicznym wtryskiem paliwa, o maksymalnej mocy 15,6 kW (21,2 KM) przy 7750 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 22 Nm już przy 5000 obr./min.
Wersje i kolory
Klasyczna Vespa GTS jest dostępna w następujących metalizowanych kolorach: czarnym, beżowym, szarym i błękitnym (pastelowym niebieskim).
Zadziorna wersja GTS Super rozpoznawalna na pierwszy rzut oka dzięki czarnym obręczom i siedzisku z podwójną tapicerką oraz orurowaniu, jest dostępna w czterech wariantach kolorystycznych: klasycznym czarnym, białym, pastelowym czerwonym i nowym metalizowanym zielonym.
Sportowa Vespa GTS SuperSport o silnym charakterze wyposażona jest w całkowicie czarne obręcze, elementy ozdobne w szarym, metalizowanym i matowym kolorze, żółte elementy graficzne oraz siedzisko z podwójną tapicerką i nową kolorystyką deski rozdzielczej.
Vespa GTS Touring wyposażona w przedni i tylny bagażnik jest dostępna w kolorach czerwony metalik i brązowy metalik.
Akcesoria
Dla wszystkich wersji GTS dostępna jest niska i wysoka szyba oraz przestronny kufer o pojemności 42 litrów.
Do najbardziej popularnych akcesoriów należy również przedni i tylny bagażnik, nawiązujący wyglądem do turystycznych tradycji Vespy.
Wymieniając chromowane akcesoria nie można zapomnieć o estetycznie wykonanej bocznej ramie ochronnej zapewniającej maksymalne bezpieczeństwo.
Łatwy w montażu pokrowiec na nogi wykonany z materiału termicznego, zapewnia komfort jazdy przez cały rok. Pozostałe akcesoria to pokrowiec na skuter, mechaniczne i elektroniczne urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą, torba w kufrze, paski do bagażnika oraz elegancki koc podróżny „Country & Leisure”.
Elementem podkreślającym sportowego ducha Vespy GTS Super jest pojedyncze siedzisko pokryte dwoma kontrastującymi ze sobą rodzajami materiału.