Jeżeli pamiętacie historię superbike’ów od Ducati, z pewnością znacie takie modele, jak 1098, czy 1198. Miały silnik V2. Później Włosi wprowadzili do superbike’a silnik V4 i nazwali ten model Panigale V4. Funkcję motocykla sportowego klasy średniej pełnił Panigale 959 z silnikiem V2. Ten model przerodził się teraz w Panigale V2, stał się nieznacznie mocniejszy i ma dużo elektroniki.
Wygląd. Zmieniło się bardzo dużo i teraz Panigale V2 jest niemalże identyczny ze swoim bratem V4. Nawet wahacz ma jednostronny! Różnice to owiewka w okolicy ramy czy końcówka wydechu.
Ergonomia. Ducati postawiło na to spory nacisk. Dzięki odpowiedniej konfigujracji geometri podwozia, ustawienia zawieszenia i pozycji kierowcy, Panigale V2 ma oferować wyśmienite połączenie komfortu na co dzień oraz sportowych wrażeń gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Opony to także jedna z nowości. Są tu teraz nowe Pirelli Diablo Rosso Corsa II.
Silnik to jednostka Superquadro V2 o pojemności 955 ccm. Mamy więc prawie „litra”, ale nazywamy go „klasą średnią”. Takie czasy! Moc maksymalna wynosi 155 KM przy 10,750 obr/min, a moment to 104 Nm przy 9,000 obr/min. Są to wartości o 5KM i 2 Nm większe, niż w Panigale 959.
Elektronika to teraz rozbudowany pakiet. 6-osiowy czujnik obsługuje ABS zakrętowy, quickshifter działa w dwie strony, a do tego jest kontrola trakcji w nowej wersji oprogramowania, kontrola hamowania silnikiem i kontrola wheelie. Są też 3 tryby jazdy, a wszystko steruje się z 4,3-calowego ekranu TFT.
Waga. Paniagle V2 na sucho waży 176 kg oraz 200 kg w stanie gotowym do jazdy, ze zbiornikiem zatankowanym w 90%.
Dane techniczne: