Nowa Husqvarna prezentuje nowe motocykle - Motogen.pl

Husqvarna zajęła się produkcją motocykli w 1903 roku, a w 1920 roku założyła własną fabrykę silników. W latach 60. i 70. producent przeżywał rozkwit, a motocykle Husqvarny zgarniały tytuły mistrzowskie w motocross i enduro. W 1987 Husqvarna trafiła do Cagivy, a w 2007 roku przeszła pod władanie BMW Motorrad, które zainwestowało sporo pieniędzy w fabrykę w Varese. W latach 90. powstał natomiast Husaberg, który został założony przez osoby niegdyś związane z Husqvarną. Marka należała z kolei do austriackiego KTM.

Pod koniec stycznia pojawiły się informacje o tym, że BMW zamierza sprzedać Husqvarnę. Mówiło się, że ma zostać zakupiona przez KTM albo Bajaj. Ostatecznie nie pomylono się za bardzo, ponieważ markę zakupiło Pierer Industrie AG, które należy do prezesa KTM – Stefana Pierera. W lutym pojawił się scenariusz mówiący, że Husqvarna mogłaby być produkowana w Indiach przez Bajaj, ale wiadomo już, że motocykle tej marki będą powstawać w Mattighofen. Jednocześnie wszyscy zastanawiali się, jaki jest sens istnienia jednego holdingu z trzema markami produkującymi motocykle terenowe. Wątpliwości zostały rozwiane w ubiegłym tygodniu po oficjalnym powołaniu do życia Husqvarna Motorcycles GmbH, która jest połączeniem Husqvarny i Husaberga.

Pozostała tylko do rozwiązania kwestia inwestycji w Varese. Zamknięcie tamtejszej fabryki motocykli wywołało falę krytyki w regionie i w całym kraju. Docelowo miałby tam pozostać jedynie magazyn części zamiennych i serwis obsługi klienta. Mówiło się również o możliwości wykupu fabryki przez MV Agusta.

Nowe modele Husqvarny zostały oficjalnie zaprezentowane i trafią do salonów w listopadzie. W sekcji motocross Husqvarna trzyma się dwutaktów o pojemnościach 125 i 250 ccm, ale zaoferuje również modele czterosuwowe z silnikami o pojemnościach 250, 350 i 450 ccm. Najważniejszymi głównymi składnikami będą poliamidowe stelaże, które zapewnią motocyklowi stabilność i elastyczność nie uszkadzając przy tym jego podzespołów.

W przypadku motocykli Enduro zobaczymy modele dwusuwowe TE125, TE250, TE300 i czterosuwowe FE250, FE350, FE450 i FE401. Wszystkie motocykle będą miały amortyzatory WP 4CS, które są wyposażone w cztery niezależne komory oraz zamknięty kartridż. Dodatkowo gama enduro (z wyjątkiem TE125) zostanie wyposażona w elektryczny starter.

W kolejnych materiałach, które podzieliliśmy na dwie części, przedstawimy Wam nowe modele motocykli producenta. Pierwszy odcinek będzie poświęcony gamie motocross, a drugi – enduro.

Więcej o motocyklach Husqvarna Autor: Wojciech Grzesiak