Motor Show Poznań 2013 - relacja - Motogen.pl

Po tegorocznej edycji widać postęp w stosunku do lat ubiegłych. Lista wystawców z 70 podniosła się do 140, a sekcja motocyklowa, która na początku była dodatkiem do części samochodowej, dziś równie dobrze mogłaby stać się oddzielną imprezą.

Niestety, wiele przygotowanych atrakcji pokrzyżowała pogoda. Ten rok wyjątkowo polubił się z zimą i na to organizatorzy nie mieli już wpływu. Dlatego też pokazy stuntu i darmowy parking dla motocyklistów w piątek i sobotę nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, za to w niedzielę, gdy tylko wyszło słońce sytuacja uległa poprawie. Skupmy się jednak na tym, co mogliśmy oglądać na motocyklowej części Motor Show 2013.

Motocykle i skutery

W tym roku na wystawienie swojego stoiska zdecydowało się BMW. Choć ta marka była obecna na targach już wcześniej dzięki pomocy lokalnego dealera, teraz zaprezentowała się w pełnej krasie. Mogliśmy wiec obejrzeć pełną ofertę wraz z premierowym turystycznym enduro BMW R1200GS na czele. Na miejscu pojawiły się też kaski, kurtki i ubrania sygnowane logo BMW oraz przygotowany do wyścigów motocykl BMW S1000RR Mateusza Korobacza.

Bardzo dobre wrażenie robiło jak zwykle świetnie przygotowane stoisko Romet i Hyosung. Na miejscu oprócz pełnej oferty motocykli i skuterów zwiedzający mogli zobaczyć samochód elektryczny Romet 4E, który ostatnio przeszedł kilka modyfikacji stylistycznych oraz Hyosunga „Bestię”, czyli nasz stunt-motocykl. Poznańskie targi były ostatnią imprezą na której mogliście zobaczyć„Bestię” w obecnej formie. Od tego sezonu będziemy rozwijać nasz projekt i wprowadzać kolejne zmiany, o których dowiecie się w kolejnych publikacjach.

Stoisko Junaka również należało do jednego z największych. Tam bezsprzecznie największym zainteresowaniem cieszyła się nowość, czyli klasyczny motocykl o pojemności 800 ccm z automatyczną skrzynią biegów, biegiem wstecznym i przeniesieniem napędu za pomocą paska. Dobrze odebrany został też skuter Junak 806, który spodoba się nastolatkom mającym nad łóżkiem plakaty z Ducati Panigale.

Yamaha w tym roku to przede wszystkim nowość w postaci  turystycznej FJR 1300. Do tego XTZ 1200 Super Tenere w wersji Worldcrosser i X-Max 250 Momo Design. Nowe oblicze na ten sezon otrzymał również sportowy skuter Aerox, wokół którego tłumnie zebrała się młodsza część odwiedzających. To wszystko oglądać mogliśmy na stoisku lokalnego dealera „Motocykle Polska”.

Tuż obok reprezentował się nowy importer amerykańskich motocykli Victory, które w tym roku wracają na nasz rynek. Sprzęty te wyjęte z pudełka od razu wyglądają jak po wizycie w garażu zajmującym się przeróbkami i artystycznym malowaniem, dlatego też wpisują się w obecną modę personalizacji produktów. Kiedy tylko na drogach zrobi się cieplej obiecujemy, że przyjrzymy się bliżej tym nieco egzotycznym u nas pojazdom.

Moto-Guzzi to marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać. W tym roku oficjalny importer Polmotor mocno rusza z promocją, w końcu jest co reklamować – na rynek wchodzi nowa California 1400, którą prezentowaliśmy Wam już wcześniej. Motocykl ten na targach prezentowany był w wersji Touring oraz Custom. Oprócz Californii, największym zainteresowaniem cieszył się kultowy V7 w wersji Racer, a więc z chromowanym zbiornikiem i akcentami retro, mocno nawiązujący do klimatów cafe racer.

Klasyka w nieco innym wydaniu prezentowana była przez Harley-Davidson V-Force, lokalnego dealera tej marki z Milwaukee. Również Honda prezentowała się przy pomocy lokalnego wsparcia, na szczęście firma Karlik wzięła się za to zadanie na poważnie i pokazała takie nowości jak CBR500R, Goldwing F6B, CB500F i CB1100. Oferta Hondy jest mocna w każdej grupie pojazdów, ale duża cześć nowości wpisana jest idealnie w nowopowstałą kategorię prawa jazdy A2, zainteresowanych więc nie brakowało.

Dużą ofertę skuterów spotkaliśmy na stoisku Kymco. Szczerze mówiąc nowy K-XCT 300 stylem i jakością wykonania walczy jak równy z równym z pojazdami Hondy czy Yamahy, będąc przy nich niesamowitą okazją cenową. O walorach Kymco już dawno przekonali się Włosi, a o ich doświadczeniu w temacie skuterów nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Ciekawą nowością jest również Kymco K Pipe 125. Ten mały motocykl o nietypowej stylistyce dedykowany jest przede wszystkim młodym ludziom poruszającym się po mieście. Naszą uwagę przykuły również dwie 700-tki. Kymco My Road 700i to maxi-skuter najwyższej klasy, a quad MXU 700i IRS stanowi nowość w ofercie tego tajwańskiego producenta.

To nie wszystko! Benzer, Modeka, Parts Europe, Speed Day, Reevu i wiele innych, sprawdź na drugiej stronie materiału.

Więcej o motocyklach Romet