Spis treści
Kawasaki na wystawie EICMA zdradza plany, pokazuje zdjęcia i prototypy. Chodzi o motocykle elektryczne, hybrydowe (elektryczno-spalinowe) oraz napędzane wodorem! Szczegóły i zdjęcia.
Na wystawie EICMA 2022, na stoisku Kawasaki można było zobaczyć sporo interesujących motocykli. Jednak zdecydowana większość z nich to prototypy. Szczegóły zdradziła konferencja prasowa.
Konferencję Kawasaki w Mediolanie poprowadził prezes Kawasaki Motors Corporation, Hiroshi Ito. Zaprezentował gamę nowych i prototypowych modeli Kawasaki, jednocześnie dzieląc się szczegółami wizji całej firmy skoncentrowanej na neutralności węglowej.
Elektryczne Kawasaki Ninja na kat. A1 (klasa 125) już w 2023
Dołączając do elektrycznej maszyny z rodziny Z, która ma zaspokoić potrzeby osób dojeżdżających do pracy w miastach w całej Europie, po raz pierwszy pokazanej jako prototyp na targach Intermot (zobacz elektrycznego nakeda Kawasaki Z klasy 125), Hiroshi Ito zaprezentował również maszynę w stylu Ninja o tej samej mocy pochodzącej z podwójnego akumulatora – maksymalna pojemność 3,0 kWh.
Obie maszyny zostały stworzone zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi prawa jazdy kat. A1 (odpowiednik spalinowych 125-tek). Elektryczny Z oraz elektryczna Ninja będą dostępne w sprzedaży w 2023 roku.
Zdjęcia: elektryczne Kawasaki Z oraz Ninja (BEV)
Film: elektryczne Kawasaki Z oraz Ninja (BEV)
Motocykl HEV elektryczno-spalinowy od Kawasaki w 2024
Podkreślając badania i rozwój Kawasaki w zakresie innych innowacyjnych typów pojazdów, prezes Ito zaprezentował w Mediolanie pierwszy w historii Kawasaki motocykl hybrydowy w formie prototypu. Będzie to maszyna HEV, zdolna do szybkiego i łatwego przełączania się między silnikiem spalinowym a napędem elektrycznym.
Motocykl Kawasaki HEV obecnie jest planowany jako część gamy produktów na 2024.
Film: elektryk, hybrydowy motocykl HEV oraz silnik wodorowy
Film: elektryk, hybrydowy motocykl HEV oraz silnik wodorowy
Silnik wodorowy, elektryczny trójkołowiec i nie tylko – Kawasaki na Eicma 2022
Pokazując, że Kawasaki rozważa pełen zakres mobilności miejskiej, od maszyn wielocylindrowych po te oparte na znanej technologii i konfiguracji, na stoisku Kawasaki na EICMA zobaczyć można było kilka ciekawostek – będących wskazówkami dotyczącymi tego, nad czym Kawasaki aktualnie pracuje.
Na stoisku znalazł się na przykład elektryczny trójkołowiec o nazwie „Noslisu”.
Zobaczyć można było też eksperymentalny silnik napędzany wodorem, oparty na doładowanym silniku Supercharged Ninja H2. Wykorzystuje bezpośredni wtrysk i sprężony wodór w stanie gazowym jako paliwo
Kolejną ciekawostką było Elektrode – dziecięcy motocykl elektryczny w stylu terenowym, będący już w sprzedaży w Ameryce Północnej.
Zdjęcia: silnik wodorowy Kawasaki, w motocyklu i w 4-kołowcu
Silniki spalinowe pozostają w planach Kawasaki
Podkreślając zaangażowanie Kawasaki nie tylko w silniki spalinowe, ale także w badania nad przyszłymi rodzajami paliwa, Ito zaprezentował również nowy symbol nowej inicjatywy „Go with Green Power”. Jej celem jest osiągnięcie neutralności węglowej dla Kawasaki w strategicznie zaplanowanych ramach czasowych.
Ito dodatkowo wyjaśnił, że w ciągu dwóch sezonów modelowych, czyli w latach 2024 i 2025, Kawasaki planuje również zaprezentować około 30 motocykli z silnikami spalinowymi na całym świecie. Około połowa z tej liczby będzie zgodna z przepisami europejskimi i dlatego będzie przeznaczona na rynek europejski.
Niezależnie od tego, czy silniki będą spalinowe czy neutralnie węglowe, Kawasaki zamierza prezentować pojazdy, które spełniają faktyczne potrzeby klientów.
Zostaw odpowiedź