Austriacki producent kontroluje obecnie 50% rynku motocykli enduro. Prezentacja odbyła się we włoskiej Sardynii, gdzie odbywa się impreza International Six Days Enduro. Przy okazji zaprezentowano specjalne wersje motocykli, które nawiązują do jubileuszowej edycji specjalnym malowaniem w barwy flagi Sardynii. Jest to najstarsza impreza offroad, a tegoroczna edycja potrwa od 30 września do 9 października.
Prezentację rozpoczęto od najmniejszych modeli o pojemnościach 50, 65 i 85 ccm, które są przeznaczone dla najmłodszych. Następnie przedstawiono modele enduro o pojemnościach 125, 200, 250 i 300 ccm, które są silnikami dwusuwowymi oraz 250, 350, 450 i 500 ccm, które są silnikami czterosuwowymi. Oprócz tego pokazano motocykle motocrossowe o pojemnościach 125, 150 i 250 ccm (dwusuwowe) oraz 250, 350 i 450 ccm (czterosuwowe).
W modelu 250 EXC-F możemy się spodziewać nowej ramy oraz zmienionych ustawień zawieszenia, które będą identyczne jak w 350 EXC-F. Oprócz tego zmiany obejmą układ dolotowy, kolektor wydechowy i tłumik, zwiększone zostaną zawory dolotowe, a także pojawią się nowe wałki rozrządu, nowy, większy cylinder, nowy wał korbowy z krótszym skokiem, przemodelowaną skrzynię korbową i nowe sprzęgło DDS.
W przypadku modeli enduro czterosuwy otrzymają lżejsze ramy, nowe półki widelców, nowe silniki i jednostki sterujące, a także nowy układ wydechowy w przypadku modelu 250 EXC-F. Możemy się także spodziewać zmian plastików oraz nowych malowań i kolorów. Zmianie ulegnie także reflektor.
Modele motocrossowe również czekają zmiany. SX-F 250 otrzyma nową skrzynię biegów, która będzie nie sześcio-, a pięciostopniowa, co pozwoli lepiej przenosić moc silnika, a także zmniejszyć wagę o 250 gramów. Zmianie ulegnie także osłona pompy wody i jej uszczelka (dotyczy także modelu 350 SX-F). Zoptymalizowano również rozrusznik, co ma zwiększyć wytrzymałość. Oprócz tego zmianie ulegnie główny cylinder sprzęgła (również w przypadku modelu 350 SX-F), a także okablowanie. Wszystkie modele motocrossowe zostaną wyposażone w nowe hamulce przednie Brembo, nowe prowadnice łańcucha, zawieszenia, karoserie, a także nowe zbiorniki paliwa.
W modelu 450 SX-F możemy się spodziewać nowego układu wydechowego, trójwarstwowej uszczelki pod głowicą, lżejszego wałka rozrządu i usunięcia pokrywy rozrusznika nożnego, co obniży wagę o 300 gram.
Modele offroad na rok 2014 będą dostępne w sprzedaży od czerwca.