Sercem 390 Adventure ma być chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o pojemności 373 ccm. Dysponuje on mocą 43 koni mechanicznych i momentem obrotowym 35 Nm, a wartości te są przenoszone na koła przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów.
Zmiany w stosunku do Duke 390 i RC390 to oczywiście zupełnie inny wygląd motocykla, zastosowanie opon nadających się do jazdy w terenie, osłony nadgarstków, stelaże na kufry i być może również nowe felgi. Oprócz tego motocykl musiałby mieć wydłużony skok zawieszenia przedniego i tylnego. Standardem mają być hamulce z systemem ABS.
Pierwsze informacje o motocyklu pojawiły się w lutym. KTM 390 Adventure miałby być w całości produkowany w Indiach i trafić do sprzedaży w przyszłym roku. Oznacza to, że producent może zaprezentować go na targach EICMA lub Intermot.