Brytyjskie i włoskie media złamały embargo na publikację zdjęć nowej ZX-10R, nałożone przez Kawasaki. Nie czekając na oficjalną premierę, ujawniły, jak będzie wyglądał najnowszy sportowiec japońskiego producenta.
Z przecieków można dowiedzieć się m.in. o tym, że nowa Ninja ZX-10R w wersji produkcyjnej schudła i będzie na mokro ważyła 198 kg, przy jednoczesnej mocy 187 KM. Motocykl zostanie wyposażony w system ride-by-wire, system kontroli trakcji S-KTRC oraz inteligentny ABS (KIBS – Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System). Tylny amortyzator zamontowano poziomo, dodano większy filtr powietrza i system wydechowy ze stali nierdzewnej i tytanu. Przecieki mówią także o zwiększeniu mocy sportowca w zakresie średnich obrotów. Oficjalnie jednoślad zostanie pokazany podczas targów Intermot w Kolonii.
Jeśli ona naprawdę tak wygląda, to warto było czekać. A Wy co sądzicie o nowym wcieleniu seryjnego Kawasaki ZX-10R?
[AKTUALIZACJA]
W sieci pojawiła się także specyfikacja techniczna nowej Ninji, którą publikujemy poniżej.
Silnik
- Silnik: czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym, chłodzony cieczą Pojemność: 998 cm³
- Średnica x skok tłoka: 76.0 x 55.0 mm
- Stopień sprężania:13.0:1
- Układ rozrządu/ilość zaworów: DOHC, 16 zaworów
- Układ zasilania
- Wtrysk paliwa: ø47 mm x 4 (Keihin) z owalnymi przepustnicami pomocniczymi, podwójny wtrysk
- Zapłon: elektroniczny
- Rozrusznik: elektryczny
- Smarowanie: smarowanie wymuszone, miska mokra z chłodnicą oleju
Przeniesienie napędu
- Układ przeniesienia napędu: skrzynia 6-biegowa, odwrócony
- Przełożenie napędu: uszczelniony łańcuch
- Przełożenie podstawowe: 1.681 (79/47)
- Przełożenie biegu 1: 1.681 (79/47)
- Przełożenie biegu 2: 2.053 (39/15)
- Przełożenie biegu 3: 1.737 (33/19)
- Przełożenie biegu 4: 1.571 (33/21)
- Przełożenie biegu 5: 1.444 (26/18)
- Przełożenie biegu 6: 1.348 (31/23)
- Przełożenie całkowite: 2.294 (39/17)
- Sprzęgło: mokre, wielotarczowe, manualne
Rama
- Typ ramy: dwuramienna, odlewane aluminium
- Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie: 25.5˚ / 110 mm
- Skok przedniego zawieszenia: 120 mm
- Skok tylnego zawieszenia: 125 mm
- Opony, przód: 120/70ZR17M/C (58W)
- Opony, tył: 190/55ZR17M/C (75W)
- Kąt skrętu, lewy / prawy: 27˚ / 27˚
Zawieszenie
- Przednie zawieszenie: widelec odwrócony 43 mm, tłumienie odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
- Tylne zawieszenie: Horizontal Back-link, amortyzator gazowy, sprężyna top-out, tłumienie dobicia: bezstopniowe, dwuzakresowe (prędkość duża/mała), tłumienie odbicia: bezstopniowe, napięcie wstępne sprężyny: w pełni regulowane
Hamulce
- Hamulce przednie: podwójna tarcza pół-pływająca 310 mm o obrysie falistym, z 10 punktami mocowania do aluminiowego wspornika, podwójny zacisk montowany radialnie o czterech tłoczkach aluminiowych
- Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 220 mm o obrysie falistym, zacisk z tłoczkami aluminiowymi
Wymiary
- Wymiary (D x S x W): 2,075 mm x 715 mm x 1,115 mm
- Rozstaw osi: 1,425 mm
- Prześwit: 135 mm
- Wysokość siedzenia: 813 mm
- Pojemność zbiornika paliwa: 17 litrów
- Masa pojazdu gotowego do użytku: 198 kg (201 kg z ABS)
Osiągi
- Moc maksymalna: 147.1 kW {200 KM} / 13,000 obr./min
- Moc maksymalna z doładowaniem dynamicznym – RAM Air: 154.4 kW {209.9 KM} / 13000 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 114.3 N.m / 11,500 rpm