Spis treści
Kawasaki Z900 SE 2022 otrzyma radialne zaciski Brembo oraz lepsze zawieszenie Ohlins!
Kawasaki Z900 był jednym z motocykli, które testowaliśmy w niedawnej Operacji Lato i jednocześnie był jednym z motocykli, z którymi bardziej się polubiliśmy. „Zet” w wersji po liftingu w 2020 oferuje fantastyczny design i zaskakująco dobre wrażenia z jazdy. Jest kosmicznie ochoczy do skręcania, silnik oddaje osiągi aksamitnie. W parze z tymi superlatywami nie szły jednak hamulce, które były „po prostu i jedynie” w porządku.
Kawasaki najwyraźniej zauważyło utyskiwania motocyklistów i ogłosiło, że na sezon 2022 pojawi się także druga wersja nakeda pod nazwą Z900 SE. W porównaniu z bazowym Z900, wersja SE otrzymuje lepsze hamulce oraz lepsze nowe zawieszenie.
Hamulce Brembo
Z900 SE otrzyma zaciski Brembo M4.32, czyli typu monobloc montowane radialnie. Będą pracowały na tarczy o średnicy 300 mm i w końcu zamontowane zostaną przewody w stalowym oplocie, zamiast gumowych. Klocki pozostają bez zmian. Efektem ma być większa siła hamowania, wyższa precyzja i lepsze wyczucie.
Zawieszenie Ohlins
Z przodu pojawi się widelec Ohlins o śr. 41 mm, oczywiście typu USD. Do dyspozycji jest regulacja tłumienia kompresji oraz odbicia, a także bezstopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny. W odróżnieniu od zwykłego czarnego, widelec Ohlins jest złoty.
Z tyłu pojawi się amortyzator Ohlins S46, o tej samej konstrukcji jak w Z1000 R. Aluminiowa konstrukcja posiada pojedynczą tubę z dużym tłoczyskiem o śr. 46 mm oraz wewnętrzne komory gazowe i olejowe oddzielone tłokiem. Regulacja napięcia wstępnego jest łatwa za sprawą zewnętrznego pokrętła. Do dyspozycji jest też regulacja tłumienia odbicia.
Z900 SE dostępny będzie w jednej wersji kolorystycznej Metallic Spark Black / Candy Lime Green.
Zostaw odpowiedź