Według informacji producenta motocykle są naszpikowane zaawansowaną technologią i „branżowymi nowinkami”, które mają zapewnić kierowcy jeszcze większą skuteczność. Celem inżynierów pracujących przy modelach KX jest stworzenie motocykli umożliwiających średnio-zaawansowanym i profesjonalnym kierowcom zdobywanie najwyższych miejsc na podium.
Zacznijmy od modelu KX250F. Motocykl jest wyposażony w czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 249 ccm, który jest chłodzony cieczą. Po raz pierwszy zastosowano tutaj dwa wtryskiwacze paliwa, co jest nowością w seryjnie produkowanych motocyklach crossowych. Ciekawą opcją jest tryb kontroli startu, który ma zapewnić użytkownikowi doskonałą przyczepność podczas startu na śliskiej nawierzchni. W jednostce sterującej znajdują się trzy mapy, które można modyfikować po podłączeniu ECU przez złącze DFI. W przypadku ramy zastosowano tłoczone, odlewane i kute aluminium, co sprawia, że obwodowa konstrukcja jest lekka i mocna, a także bardziej ergonomiczna.
Zmiany objęły również zawieszenie. W widelcu, który w lewej goleni ma mechanizm tłumienia, a w prawej sprężynę ulepszono ustawienia zaworów, co zapewni lepsze tłumienie we wszystkich fazach skoku. Oprócz tego golenie pokryto tytanową powłoką o niskim współczynniku tarcia. Z tyłu zastosowano nowe zawieszenie Uni-Trak. Wykorzystano w nim między innymi podwójną regulację dobicia.
W KX450F zastosowano czterosuwowy, jednocylindrowy i pozbawiony akumulatora silnik o pojemności 449 ccm, który jest chłodzony cieczą. Tutaj również znajdziemy komputer z trzema mapami silnika, a także trybem kontroli startu. Ustawienia te można zmieniać przy pomocy opcjonalnego zestawu do kalibracji KX FI. Oprócz tego zmian w komputerze można dokonywać przy pomocy złączy DFI.
Kierownica i podnóżki są regulowane. W przypadku kierownicy jest to czterostopniowa regulacja, a w przypadku podnóżków – dwustopniowa. Rama została wykonana w tej samej technologii co rama znajdująca się w modelu KX250F. Mamy tu zatem obwodową konstrukcję wykonaną z tłoczonego, odlewanego oraz kutego aluminium.
Przednie zawieszenie zawiera między innymi pneumatyczną sprężynę widelca. Zamiast sprężyn zastosowano sprężone powietrze. Dzięki temu zmniejszono wagę, ułatwiono regulację i wprowadzono szerszy zakres ustawień. Powłoka goleni jest węglowa, co pozwala na redukcję tarcia. Z tyłu znajduje się zawieszenie Uni-Trak.
Więcej informacji na temat modelu KX250F i KX450F znajdziecie na www.kawasaki.pl.