Na czasie
    Musisz zainstalować Jetpack plugin i włączyć "Statystyki".

Kawasaki ER5 (1997-2006) jako motocykl używany. Jakie są wady, zalety, poznaj historię, naszą opinię tego udanego modelu świetnego dla początkujących…

Kawasaki należy do tej grupy motocykli, które nie zostaną legendami, nie będą niczyim marzeniem ani nie trafią do muzealnych kolekcji. Jednak to sprzęty, które zmotoryzowały tysiące ludzi. Dzielnie znosiły trudy nauki jazdy, będąc pierwszym motocyklem, albo codziennym narzędziem pracy, na przykład dla kurierów. Jesteśmy pewni, że wielu wśród obecnych 30-40 latków zaczynało lub znało kogoś, kto zaczynał od Kawasaki ER5.

Kawasaki ER5 był odpowiedzią na dobrze radzącą sobie na rynku Hondę CB500F oraz Suzuki GS500E. Wprawdzie w tym segmencie miało już sportowego GPZ500, soft choppera EN500 i turystyczne enduro KLE500. Jednak największe oczekiwania klientów były względem uniwersalnego, zwrotnego, lekkiego i taniego nakeda, który trafił do sprzedaży w 1997 roku. Rynek go zaakceptował na tyle, że w produkcji przetrwał do 2006 roku.

Kawasaki ER5
Zgrabny i poręczny Kawasaki ER5…

Napęd powierzono rzędowej dwucylindrówce o pojemności 498 ccm, zasilanej gaźnikiem i generującej moc 50 KM. Dzięki temu motocykl rozpędzał się do 185 km/h, co było wynikiem nieco lepszym od GS500E. Przy okazji motocykl wykazywał się umiarkowanym apetytem na paliwo-średnio spalał ok 4-4,5 l/100 km. Oczywiście dynamiczna jazda powodowała konsumpcję na poziomie 2 l większym, ale siłą rzeczy to i tak uczciwy wynik…

Kawasaki ER5 zmiany

Kawasaki  ER5 w ciągu 9 lat produkcji doczekał się kilku usprawnień. Rok od rozpoczęcia produkcji otrzymał wskaźnik poziomu paliwa. Przy okazji wzmocniono ramę pomocniczą, a także zastosowano klamki z regulacją. W 2001 roku motocykl otrzymał przydomek Twister, modyfikację zawieszenia oraz zmianę zacisku hamulcowego. Powiększono o 2 litry zbiornik paliwa, osiągając 17 litrów. W 2005 roku motocykl otrzymał zmieniony układ wydechowy a w 2006 roku został zastąpiony przez produkowane od roku Kawasaki ER6.

Kawasaki ER5 wady i zalety

Użytkownicy modelu narzekają na trzy rzeczy. Pierwszą z nich jest niewystarczająca wydajność układu hamulcowego z jedną tarczą z przodu i bębnem przy tylnym kole. Jest to zauważalne szczególnie podczas jazdy z pasażerem.

Druga to zbyt miękko zestrojone przednie zawieszenie a ostatnią przeciętna widoczność w lusterkach. Po stronie plusów można wymienić wygodną pozycję kierowcy i pasażera, niskie zużycie paliwa, zwrotność, dynamikę, jakość wykonania i design.

Kawasaki ER5 nasza opinia

Prezentowany Kawasaki jest zwrotny, ma trwałą, pozbawioną typowych usterek technikę, przyjemnie się prowadzi i oferuje bardzo dobrą dynamikę.

Jest wygodny, zaskakująco poręczny, przyjazny, nieźle wykonany, ale zestrojenie zawieszenia i wydajność układu hamulcowego predestynuje go raczej do spokojnej jazdy.

Kwota 5 tysięcy złotych wystarczy na zakup zadbanego egzemplarza. Kto poszukuje bardziej sportowych doznań szczególnie pod względem prowadzenia powinien poszukać Kawasaki GPZ500 lub Suzuki GS500E. Dużym atutem jest dobra dostępność i niewygórowane ceny części szczególnie w „zamiennikach” i „używkach”…


Więcej w Motocykle, Używane, Wyróżnione
TOP 10 najczęściej kradzionych motocykli we Francji (Honda X-Adv 750 na szczycie)

Francuskie towarzystwo Mutuelle des Motards przygotowało coroczne zestawienie najczęściej kradzionych motocykli. Przy okazji zbadano przyzwyczajenia zwykłych motocyklistów, aby wyciągnąć wnioski.

Zamknij