Tunel aerodynamiczny z mrozem i deszczem, do testowania kasków - Motogen.pl

Marka Shoei zbudowała tunel aerodynamiczny do rozwoju kasków, odzwierciedlający skrajnie nieprzyjemne warunki do jazdy, aby motocyklistom jeździło się lepiej.

Szukając nowego kasku motocyklowego pewnie zauważyliście, że niektórzy producenci chwalą się rozwojem swoich skorup w tunelach aerodynamicznych. I bardzo dobrze, bo dzięki temu kask powinien powodować mniej szumów, czy nie buja lub nie unosi się przy dużych prędkościach.

Jednak znajdzie się wśród nas kilku motocyklistów, którym bardziej zależy na nieparowaniu wizjera, niż na stabilności przy 250 km/h. Dlatego japońska marka Shoei wykreowała zupełnie nowy sposób testowania i rozwoju kasków.

W swojej fabryce w Ibaraki, Shoei postawił tunel aerodynamiczny, w którym odtworzyć można skrajnie nieprzyjemne warunki jazdy. Temperaturę w tunelu można obniżyć aż do -5°C, a do specjalna maszyna produkuje deszcz. Wiatr osiąga prędkość do ok. 70 km/h.

Czy takie testowanie kasków przy -5°C w deszczu kwalifikuje się jako „szkodliwe warunki pracy”? 😉

Dzięki tak nieprzyjemnym warunkom, inżynierowie Shoei mogą projektować swoje kaski w jeszcze bardziej precyzyjny sposób. Pod uwagę brane mogą być takie cechy, jak sposób uszczelnienia wizjera i jego parowanie, czy też takie detale, jak sposób ściekania wody po skorupie i do wewnątrz, czy dystrybucja mroźnego powietrza przez kanały wentylacyjne kasku i po szyi motocyklisty.

Nagle praca „testera motocyklowego” przestała być taka wymarzona… 😉


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany