Junak już od lat bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach i konstrukcjach. Nowy M14 to konstrukcyjny brat innych motocykli tej serii. Sercem Junaka jest dwucylindrowy, czterozaworowy, rzędowy silnik 125 o mocy nieco ponad 10 KM, który napędza również model M11 czy M16. To trwała jednostka chłodzona cieczą i posiadająca układ wtryskowy. Wszystko powyższe sprawia, że mamy do czynienia z silnikiem o naprawdę świetnym brzmieniu, unikatowej kulturze pracy i wysokiej niezawodności – mówi Karol Kopytek.
Junak M14 125 to nawiązanie do klasyki w klimacie cafe racer. Nieco pochylona pozycja, charakterystyczne przetłoczenie na zbiorniku paliwa oraz typowa dla stylu kanapa. Nowy M14 to także masywna linia, podkreślana nie tylko ogromnymi kołami, ale również przemyślanym sposobem zagospodarowania przestrzeni pod bakiem. Do tego potężne hamulce tarczowe z układem CBS i w pełni elektroniczne, choć minimalistyczne zegary.
Pozostałe detale Junaka M14 oddają surowy klimat motocykla, przy projektowaniu ograniczono ilość plastikowych elementów do absolutnego minimum. Tutaj króluje stal i chrom, materiały, które definiują genezę Junaka. Junak M14 125 na prawo jazdy B jest dostępny w salonach Junaka. Został wyceniony na 10 799 PLN brutto.
Dane techniczne
POJEMNOŚĆ | 125 cm³ |
RODZAJ SILNIKA | CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC |
ZASILANIE SILNIKA | WTRYSK PALIWA |
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA | 90 km/h |
MOC | 7,8 kW / 10,63KM (przy 9500 RPM) |
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY | Tak |
ROZRUCH | ELEKTRYCZNY |
HAMULEC PRZÓD | Tarczowy hydrauliczny |
HAMULEC TYŁ | Tarczowy hydrauliczny |
ROZMIAR OPONY PRZÓD | 90 / 90 – 21 |
ROZMIAR OPONY TYŁ | 130 / 80 – 16 |
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) | 2280 / 895 / 1110 |
MASA WŁASNA | 155 KG |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE | 150 kg |
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) | 690 |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA | 15 L |
ILOŚĆ MIEJSC | 2 |
DOSTĘPNE KOLORY | Czarny |